رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: مرغ در استان به اندازه کافی تولید و عرضه می‌‌شود و جوابگوی نیازهای مردم است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد تقی منوچهری، رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه یکی از قطب‌های تولید گوشت مرغ در کشور استان بوشهر است بیان کرد: در این استان ۲۱۷ مرغ‌داری فعال است که در هر دوره ۶.۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی می‌کنند.

او ظرفیت جوجه‌ریزی واحد‌های مرغداری استان بوشهر را در سال افزون بر ۲۱ میلیون قطعه جوجه دانست و عنوان کرد: پارسال از ۲۱۷ مرغداری استان بوشهر ۳۸ هزار تن گوشت مرغ تولید و به بازار عرضه شد.

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به تکمیل حلقه‌های مهم تولید گوشت مرغ در استان بوشهر افزود: علاوه بر ۲۱۷ واحد مرغداری، کشتارگاه، تولید جوجه یک روزه و مرغ مادر در استان بوشهر تولید می‌شود که نیازمندی‌های این واحد‌ها را تامین می‌کنند.

منوچهری، با بیان اینکه کمبود گوشت مرغ در استان بوشهر وجود نداردادامه داد: سرانه مصرف گوشت مرغ در استان ۲۸ کیلوگرم است که تولید گوشت مرغ در واحد‌های مرغداری جوابگوی نیاز استان بوشهر است.


بیشتر بخوانید


او از توزیع روزانه بیش از ۱۰۵ تن گوشت مرغ در بازار استان خبر داد و گفت: اکنون قیمت گوشت مرغ در بازار استان بر اساس قیمت تعیین شده هر کیلوگرم ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان عرضه می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر میزان جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان در فروردین ماه را افزون بر ۱.۸ میلیون قطعه جوجه دانست و بیان کرد: بین ۱۳ تا ۲۰ اردیبهشت ممکن است به سبب زمان جوجه‌ریزی وقفه‌ای در عرضه گوشت مرغ ایجاد شود، ولی از ۲۲ اردیبهشت این مشکل برطرف می‌شود.

منوچهری، میزان تولید گوشت مرغ در فروردین را سه هزار تن دانست و عنوان کرد: میزان توزیع نهاده‌های واحد‌های مرغداری مطلوب است و نهاده ذرت و سویا براساس درخواست مرغداری‌ها از طریق سامانه تهیه و توزیع می‌شود.

او از راه‌اندازی نخستین واحد تولید مرغ مادر گوشتی خبر داد و افزود: با افتتاح این پروژه ۳ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در هر دوره فراهم شده و وابستگی واحد‌های مرغداری‌های استان بوشهر به تامین جوجه یک‌روزه از دیگر نقاط قطع کرده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.