فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان از پاکسازی رودخانه‌های لنگرود از آلات و ادوات صید غیرمجاز خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ساسان اکبری پور، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: در اجرای طرح برخورد عاجل و قاطعانه با متخلفان حرفه‌ای و هنجارشکن در مناطق تحت مدیریت، در یک عملیات ضربتی که با محوریت و هماهنگی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود انجام شد، در عملیاتی مشترک، گشت و کنترل آبی و خاکی در طول مسیر رودخانه شلمانرود و لنگرود رودخان و محدوده سد لاستیکی از آلات و ادوات صید غیرمجاز از رودخانه شلمانرود پاکسازی شد.

او افزود: به دلیل حساسیت موضوع صید، با به توجه فصل تخم‌ریزی ماهیان استخوانی در سطح رودخانه‌های حفاظت شده استان، مأموران اجرایی به شکل مستمر بستر رودخانه‌های گیلان را پایش و سطح رودخانه‌ها را از هرگونه آلات و ادوات صید غیرمجاز پاکسازی می‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان تصریح کرد: در این عملیات مأموران یگان حفاظت محیط زیست بیش از ده‌ها رشته تور زیرآبی و دام رودخانه‌ای و تور سالیک از متخلفان عرصه‌های زیست محیطی کشف و ضبط کردند.

ایوب زارع، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود نیز گفت: در فصل ممنوعیت صید ماهی برخی از صیادان متخلف اقدام به صید ماهیانی می‌کنند که به داخل رودخانه مهاجرت کرده و با توجه به موقعیت رودخانه محل امنی برای زادآوری پیدا می‌کنند.

او افزود: صیادان غیرمجاز و متخلف مانع از ادامه چرخه ذاتی این ماهیان و باعث اخلال در زاد و ولد آن‌ها می‌شوند که نهایتا کاهش تولید آبزیان را به همراه دارد.

رئیس محیط زیست لنگرود تصریح کرد: مأموران محیط زیست این شهرستان از ابتدای فصل تخم ریزی ماهیان تاکنون پایش‌های مکرر شبانه روزی را در محدوده رودخانه‌های لنگرود داشتند و گشت و کنترل‌ها تا پاکسازی کامل این رودخانه‌ها ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.