معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان از اهدای ۵۰۰ جلد کتاب تخصصی به کتابخانه این اداره خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید احسان طباطبائی  با اشاره به اهدای ۵۰۰ جلد کتاب تخصصی به کتابخانه این اداره‌کل گفت: این تعداد کتاب در حوزه‌های باستان‌شناسی، زبان‌های باستانی، متون باستانی، گویش‌شناسی، مرمت اشیاء و ابنیه تاریخی، اسطوره‌شناسی، سکه‌شناسی، صنایع‌دستی، تاریخ، شهرسازی و ... هستند که در قالب ۲۲ کارتن و با هدف توسعه فرهنگ کتابخوانی و غنی‌سازی کتابخانه اهدا شدند.

او افزود: این کتاب‌ها با هماهنگی و پیگیری منصور بزرگمهر مسئول کتابخانه اداره‌کل و از فعالان میراث‌فرهنگی خوزستان، از نقاط مختلف استان و کشور گردآوری و به کتابخانه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان پیشکش شدند.

طباطبائی اظهار داشت: اهدای کتاب یک فرهنگ حسنه است و این اقدام ضمن کمک به غنی‌تر شدن منابع کتابخانه‌های شهرستان در حوزه‌های گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی، موجب ترویج این فرهنگ در سطح استان می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: در کتابخانه و مرکز اسناد و مدارک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان درحال حاضر حدود ۴ هزار و ۳۰۰ نسخه کتاب در زیرگروه‌های معماری، مردم‌شناسی، گردشگری، هنر و صنایع‌دستی، ادبیات، تاریخ، تاریخ باستان‌شناسی، رمان و ادبیات، کامپیوتر، پزشکی و تندرستی و مجلات به منظور مطالعه و بهره‌برداری علاقمندان و محققان وجود دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.