مراسم شب‌های قدر در همه شهر‌های مازندران با شرایط خاص قابل برگزاری است.

دکتر موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه جلسه‌ای برای تببین و ابلاغ دستور العمل برگزاری شب‌های قدر برگزار شد، گفت: بر اساس تصمیمات ستاد کرونا مراسم شب‌های قدر در همه شهر‌ها با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به مدت دو ساعت و در فضای باز می‌تواند برگزار شود.

او با بیان اینکه این موارد به ائمه جمعه و مساجد استان ابلاغ شده است، ابراز امیدواری کرد روزه داران هنگام برگزاری این مراسم و قبل و بعد از آن شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: با توجه به اینکه ثابت شده است ویروس کرونا در هوا منتشر می‌شود اگر در فضای بسته حتی یک بیمار هم وجود داشته باشد می‌تواند ده‌ها و صد‌ها نفر را درگیر کند.

دکتر موسوی سقف دو ساعته مراسم و برگزاری در فضای باز را در همه شهر‌ها و مناطق استان لازم الاجرا دانست و از روزه داران خواست علاوه بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی هنگام برگزاری شب‌های قدر، در رفت و آمد‌ها نیز این نکات را رعایت کنند.

او گفت: در برخی موارد مشاهده شده است که شیوه نامه‌های بهداشتی در مراسم رعایت می‌شود، اما تجمعاتی قبل یا بعد از مراسم شکل می‌گیرد که می‌تواند عامل انتشار ویروس باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از روزه داران خواست سجاده، مهر، قرآن و مفاتیح شخصی همراه داشته باشند.

برگزاری مراسم شب‌های قدر در فضای باز اماکن مذهبی

حجت‌الاسلام حیدری مدیرکل اوقاف و امور خیریه نیز مازندران از ابلاغ شیوه نامه‌های بهداشتی به مدیران اماکن مذهبی استان خبر داد و گفت: مراسم شب‌های قدر با رعایت توصیه‌های بهداشتی در فضای باز اماکن مذهبی و آستان مقدس امامزادگان تمامی شهر‌های مازندران برگزار می‌شود.

او از روزه داران خواست از توزیع هرگونه پذیرایی و نذورات در شب‌های قدر خودداری کنند.

انتهای پیام/ ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.