با ذخیره سازی بیش از یک میلیون قطعه بچه میگو در مزارع پرورشی استان بوشهر، فصل جدید تولید این آبزی در استان بوشهر آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: آغازگر فصل جدید تولید میگوی پرورشی در استان پنج استخر در مناطق شیف و حله هستند که یک میلیون و ۵۰ هزار قطعه بچه میگو در آن‌ها ذخیره سازی شد.

صغری اشرف افزود: ۱۹ کارگاه تکثیر میگو از فروردین فعالیت خود را برای تولید دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون قطعه بچه میگو آغاز کرده‌اند و اکنون بیش از ۵۰ میلیون قطعه لارو آماده تحویل به مزارع پرورش میگو است.

او با اشاره به بازدید مشترک فنی و بهداشتی شیلات و دامپزشکی از مزارع، ادامه داد: نظارت بر نحوه آماده سازی مزارع پرورش میگو ادامه دارد و مجوز ذخیره سازی پس از اطمینان کارشناسان از رعایت نکات فنی و بهداشتی صادر می‌شود.


بیشتر بخوانید


معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر بیان کرد: اراضی زیر کشت میگوی پرورشی امسال ۵۰۰ هکتار افزایش می‌یابد و به ۶ هزار و ۱۰۰ هکتار خواهد رسید.

اشرف، یکی از ویژگی‌های تولید در فصل کنونی را آماده شدن زودهنگام مزارع برای ذخیره سازی بچه میگو عنوان کرد و گفت: پیش بینی می‌شود میگوها پایان شهریور و پیش از آغاز سرد شدن هوا، برداشت شوند و بتوانیم به هدفمان که تولید ۳۰ هزارتن میگوی پرورشی است دست یابیم.

استان بوشهر رتبه نخست تولید میگوی پرورشی را در کشور دارد و پارسال از پنج هزار و ۶۰۰ هکتار استخر یا مزرعه پرورش میگو در استان بوشهر، ۲۳هزار و ۶۰۸ تن میگو برداشت شد که ۱۰ درصد بیشتر از سال ۱۳۹۸ بود.

البته سرمای زودرس، به موقع تامین نشدن لارو و غذای میگو و لکه سفید خسارت‌هایی به پرورش دهندگان وارد کرد.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.