نمایندگان دامپزشکی ایران و قسمت قرنطینه دامپزشکی گمرک کشور چین در بازدیدی ویدیویی وضعیت بهداشتی آبزیان صادراتی از بوشهر به کشور خود را بررسی کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر گفت: نمایندگان دامپزشکی ایران و قسمت قرنطینه دامپزشکی گمرک کشور چین در بازدیدی ویدیویی روند تولید محصول سالم و بهداشتی و همچنین صادرات فرآورده‌های خام دامی به ویژه میگوی استان بوشهر به کشورشان را بررسی کردند.

مرتضی بحرانی ادامه داد: این بازدید صورت گرفت، تا چینی‌ها از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از فرآورده‌های صادراتی به این کشور اطمینان یابند.

او،  یکی از بازارهای عمده صادرات آبزیان ایران را چین عنوان کرد و افزود: ایران استاندارد‌های مختلفی از جمله کد EEC یا کد اتحادیه اروپا، کد اورآسیا و… برای بحث صادرات به کشور‌های مختلف دارد.


بیشتر بخوانید


مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر با اشاره به اینکه کشور چین حساسیت‌های زیادی در زمینه ممیزی برای صادرات آبزیان به خصوص میگو دارد، گفت: آن‌ها درخواست بازدید مجازی از یکی شرکت‌های عمل‌آوری و بسته بندی میگوی پرورشی بوشهر داشتند که به همین علت محل بازدید مجازی یکی از شرکت‌های مستقر در شهرک صنعتی بوشهر، انتخاب شد.

بحرانی افزود: سازمان دامپزشکی ایران در این زمینه فهرستی شامل ۲۲ شرکت عمل‌آوری و بسته بندی آبزیان که کد IR را دریافت کرده‌اند به چینی‌ها اعلام کرده بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.