رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: طبیعت گردی در جوار تالاب کانی برازان می‌تواند توان‌های گردشگری طبیعی تالاب را شناسایی کند.

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد با بیان اینکه تالاب کانی برازان محل مناسبی برای استراحت، تغذیه و تولید مثل انواع پرندگان است، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: این امر ظرفیت بالقوه‌ای را برای طبیعت گردی و گردشگری، تفرج، آموزش و تحقیق در این تالاب بوجود آورده است.

سخنور افزود: بر همین اساس و با کمک دفتر طرح حفاظت از تالاب‌های ایران چهار نقطه در حاشیه این تالاب برای ایجاد اماکن گردشگری، بوم گردی و خدماتی جانمایی شد که اقدامات لازم برای تامین اعتبار از سوی استانداری آذربایجان غربی نیز مراحل احداث آن نیز در حال انجام است.

این مقام مسئول اذعان کرد: تالاب کانی برازان که یکی از پهنه‌های مهم آبی منطقه به شمار می‌رود در حقیقت بخشی از یک ناحیه وسیع تالابی در پایین دست حوزه آبریز رودخانه‌های مهاباد چای و سیمینه رود است که در شمال و شرق روستای 'قره داغ' گسترده شده و تا تالاب گروس امتداد دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد همچنین بیان کرد: از طرف دیگر در بخش‌های کم عمق تالاب گاهگاه گاو‌ها و گاومیش‌های روستا‌های مجاور چرا می‌کنند. همچنین نی‌های تالاب نیز گاهگاه برای کار‌های ساختمانی برداشت می‌شود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.