رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: در سرشماری زمستانی پرندگان تالاب کانی برازان این شهرستان برای نخستین بار عقاب دریایی مشاهده شد.

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  اظهار کرد: در سرشماری زمستانی پرندگان مشخص شد که امسال تنوع پرندگان در تالاب‌های استان ۲۰ درصد افزایش یافته است در تالاب کانی برازان مهاباد هم برای اولین بار عقاب دریایی دم سفید مشاهده شد.

او ادامه داد: عقاب دریایی دم‌سفید با نام علمی پرندهٔ شکاری بزرگی با ۶۹ تا ۹۲ سانتیمتر طول از خانوادهٔ عقابیان و خویشاوند نزدیک عقاب سرسفید بوده و نقش بوم‌شناختی آن در اوراسیا مشابه نقش بوم‌شناختی عقاب سرسفید در آمریکای شمالی است.

سخنور افزود: در سرشماری امسال تالاب‌های استان گونه‌های جدیدی مانند طاووسک، اردک نوک سفید، پلیکان سفید و بالابان که سال‌های قبل از این منطقه کوچ می‌کردند، نیز مشاهده شده است.

بیشتر بخوانید

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: سرشماری زمستانی پرندگان در تالاب‌های آذربایجان‌غربی از ۱۵ دی آغاز شده و تا ۱۰ بهمن با همکاری کارشناسان و محیط بانان و نیز تشکل‌های زیست محیطی ادامه خواهد یافت.

سخنور اضافه کرد: با توجه به مساعد بودن شرایط آب و هوایی و وضعیت مطلوب تالاب‌های استان پیش بینی می‌شود امسال بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار بال انواع پرنده آبزی و کنارآبزی در تالاب‌های استان سرشماری شود که در مقایسه با ۱۰۸ هزار قطعه سال گذشته، افزایش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.