افشین دلشاد گفت: روند تزریق واکسن به صورت تدریجی است و به ترتیب اولویت ، با افراد تماس گرفته می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، افشین دلشاد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: از چهارشنبه هفته گذشته روند تزریق واکسن به گروه‌های سنی براساس سند ملی واکسیناسیون در کشور آغاز شده است.

دلشاد افزود: این سند به گونه طراحی شده است که افراد تا ۶۰ سال با بازه‌های ۵ ساله از سنین بالاتر واکسن تزریق می‌کنند سپس وقتی به ۶۰ سال رسید بیمارانی که بیماری زمینه‌ای دارند خارج از گروه سنی واکسن تزریق می‌شود.


بیشتر بخوانید


او  با بیان اینکه برای دریافت واکسن نیاز به ثبت نام نیست، عنوان کرد: به منظور دریافت و تزریق واکسن کرونا نیازی به مراجعه به مراکز بهداشتی نیست چرا که تجمع در مراکز می‌تواند عامل خطر باشد بخصوص برای کسانی که سن بالاتری دارند.

دلشاد عنوان کرد: در سراسر کشور و همچنین استان ما روند تزریق واکسن به صورت تدریجی انجام می‌شود و همکاران ما براساس لیستی که دارند با افراد تماس گرفته و زمان و مکان را برای تزریق واکسن مشخص می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی  عنوان کرد: حدود ۴ هزار نفر در استان بالای ۸۵ سال هستند که ابتدا این افراد واکسیناسیون می‌شوند سپس سنین بین ۸۰ تا ۸۵ که در استان ۶ هزار نفر در این سن هستند فراخوان می‌شوند.

او اظهارکرد: برای واکسیناسیون گروه سنی زیر ۸۰ سال احتمالا سامانه‌ای طراحی خواهد شد تا افراد در منزل از طریق آن ثبت نام انجام دهند و نیاز به مراجعه نباشد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.