مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: حوادث کار در استان سال ٩٩ نسبت به سال قبل از آن کاهش حدود ۴۵ درصدی داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، اسماعیل غنیان مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان  گفت: سال گذشته ۹۹ مورد حادثه شغلی و در سال ۱۳۹۸ تعداد  ١٧٧ حادثه ناشی از کار در استان سمنان گزارش شد.

او بیان کرد: تعداد حوادث منجر به فوت کارگران در محیط های کاری در سال ۱۳۹۸ حدود ۲۴ مورد گزارش شد بود که این شاخص در سال ۱۳۹۹ تعداد ۱۳ مورد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان اضافه کرد: بررسی های آماری در خصوص نرخ وقوع حوادث شغلی در استان سمنان، هم از نظر تعداد و هم از لحاظ شدت وقوع در سال گذشته کاهش چشمگیری داشت. 

او ادامه داد: آمار نشان می‌دهد نرخ حوادث ناشی از کار منجر به فوت در استان سمنان سال ٩٩ نسبت به سال قبل از آن کاهش ۵۴ درصدی داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با اشاره به اهمیت موضوع تلاش بازرسان کار برای ارتقای فرهنگ انجام کار ایمن به وسیله کارگران و نظارت موثر بر پیاده سازی نظامات مدیریت ایمنی در کارگاه‌ها توسط کارفرمایان، گفت: صرف انرژی و برنامه ریزی برای ارتقای فرهنگ ایمنی و استقرار نظام مدیریت ایمنی در کارگاه‌ها به طور مستقیم بر صیانت از نیروی کار فعال و منابع مادی کشور در برابر حوادث تاثیر دارد.

انتهای پیام / گ

 

برچسب ها: حوادث ، بیمه شغلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.