سالمندان بالای ۸۰ سال استان مرکزی که با آن‌ها تماس گرفته نشده با حضور در مراکز بهداشتی محل زندگی ثبت نام کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک و رئیس خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی گفت: سالمندان بالای ۸۰ سالی که با آن‌ها تماس گرفته نشده است، برای ثبت مشخصات در سامانه سلامت به مراکز بهداشتی محل زندگی مراجعه کنند.

جمالیان افزود: برخی از افراد مشخصاتشان در سامانه سلامت ثبت نشده است و پرونده سلامت در مراکز بهداشتی در شهر و روستا ندارند و این امر موجب می‌شود واکسیناسیون این افراد علی الخصوص گروه‌های سنی سالمند دیرتر از موعد مقرر انجام شود که حتی یک روز تعویق یعنی یک روز بیشتر تهدید سلامتی.

او اضافه کرد: در حال حاضر از سوی مرکز بهداشت شهرستان اراک و در شهرستان‌ها از طریق شبکه‌های بهداشت و درمان با گروه‌های سنی بالای ۸۰ سال تماس گرفته شده و افرادی که هنوز جهت دریافت واکسن مراجعه نکردند، می‌تواند در روز‌های آتی به محل تزریق واکسن مراجعه نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: در حال حاضر واکسیناسیون گروه‌های سنی بالای ۸۰ سال در استان مرکزی و با تمام سرعت و دقت در حال انجام است.

او ادامه داد: افراد بالای ۸۰ سال در اراک، بعد از ثبت مشخصات در سامانه بلافاصله می‌توانند به محل واکسیناسیون در سالن شهید ساکی در ساختمان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک و در شهرستان نیز به محل واکسیناسیونی که در نظر گرفته شده است، مراجعه نمایند.

 

جمالیان در خصوص پاسخ به این سوال که «افرادی که هنوز با آن‌ها تماس گرفته نشده، چه اقدامی انجام دهند» گفت: این به معنی ثبت نبودن نام این افراد در سامانه سلامت است.

او اظ‌ها رکرد: منظور خانواده‌هایی که گروه‌های سنی بالای ۶۰ سال دارند و مشخصاتشان در سامانه سلامت ثبت نشده است، یکی از اعضای خانواده با در دست داشتن کارت ملی فرد سالمند به نزدیکترین پایگاه سلامت محل زندگی مراجعه نموده و به ثبت در سامانه سلامت اقدام نماید

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.