وزیر اطلاعات و سفیر رژیم صهیونیستی در دیدار با آنتونی بلینکن درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه با الی کوهن، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی و سفیر این رژیم در واشنگتن دیدار کرد.

یک منبع مطلع در این باره اعلام کرد، وزیر اطلاعات به‌همراه سفیر رژیم صهیونیستی با تکرار ادعا‌های خود علیه تهران، نگرانی عمیق خود را درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران ابراز کردند.

این در حالی است که شبکه الجزیره روز چهارشنبه نوشت، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، ایران را به ایجاد بی‌ثباتی و تهدید علیه امنیت و صلح متهم کرد.

آنتونی بلینکن مدعی شد: چالش‌هایی در مورد ایران ازجمله در ارتباط با فعالیت‌های ثبات زدا، حمایت از تروریسم، حقوق بشر و برنامه هسته‌ای وجود دارد.

وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد: در حالی که با ایران مذاکره می‌کنیم، همزمان به اتخاذ اقدامات لازم علیه فعالیت‌های این کشور علیه صلح و امنیت نیز ادامه می‌دهیم.

او در حالی این ادعا‌ها را مطرح کرده است که دولت آمریکا در سال ۲۰۱۸ با خروج از توافق هسته ای، باعث بی‌ثباتی در منطقه و ایجاد تنش شد و همچنان با ادامه دادن به سیاست تحریم مانع تحقق صلح و امنیت جهانی است.

اکنون، جمهوری اسلامی ایران و گروه ۴+۱ در وین، در حال رایزنی و مذاکره برای احیای برجام هستند و ایران اعلام کرده است چنانچه آمریکا به توافق هسته‌ای برگردد و همه تحریم‌ها را به طور کامل لغو کند، ایران نیز به اجرای کامل تعهدات خود در برجام باز خواهد گشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار