علی‌رغم تحریم‌های جدید واشنگتن علیه مسکو، وزیر خارجه آمریکا گفتگو‌ها با روسیه را به نفع هر دو کشور دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری «تاس»، «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا، گفتگو با روسیه را سازنده و به نفع دو ملت دانست.

او در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: «دولت آمریکا معتقد است که گفت‌وگوی آزاد بین واشنگتن و مسکو به نفع روابط دوجانبه است.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه افزود: «اگر دولت روسیه به اقدامات تهاجمی و بی پروای خود ادامه دهد، آمریکا آماده هرگونه پاسخی خواهد بود.»

بلینکن در ادامه افزود: «اما در گفتگو‌ها می‌توان درباره موضعاتی از قبیل واکنش ما در قبال ادامه اقدامات تحریک‌آمیز روسیه و یا تمایل روسیه به برقراری ارتباطی با ثبات ترو رو به جلو با ما، صحبت کرد.»

او به سوالی در مورد اینکه آیا روسیه آمادگی خود را برای شرکت در اجلاس پیشنهادی آمریکا را تأیید کرده است، پاسخ نداد.

در ۱۳ آوریل، رؤسای‌جمهور روسیه و آمریکا با یکدیگر تماس تلفنی برقرار کردند. طبق گزارش‌ها، بایدن به پوتین، پیشنهاد برگزاری اجلاسی در یک کشور سوم را داد.

بعد‌ها بایدن توضیح داد که به پوتین پیشنهاد داده است که تابستان امسال در اروپا دیدار داشته باشند.

روز دوشنبه، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین، گفت که این نشست برای تابستان امسال برنامه‌ریزی شده است، اما هیچ تاریخ یا مکان مشخصی ارائه نکرد.

با توجه به اینکه رؤسای‌جمهور روسیه و آمریکا چندی پیش مذاکراتی را انجام داده‌اند، اما پس از آن واشنگتن اقدام به اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه کرد که مقامات روس این اقدام آمریکا را غیرمنطقی دانسته و گفته‌اند که تحریم‌های متقابلی را اعمال خواهند کرد.

از این رو مسکو در واکنش به تحریم‌های آمریکا علیه روسیه تعدادی از مقامات عالی‌رتبه فعلی و سابق واشنگتن را که در اجرای سیاست ضد روسیه نقش داشته‌اند، از ورود به این کشور محروم کرد. روسیه همچنین اخیرا آمریکا را در کشور‌های «غیردوست» خود قرار داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار