فروش ۸۹ میلیارد دلاری اپل در سه ماه اول سال ۲۰۲۱

شرکت اپل با انتشار گزارش مالی سه ماهه نخست سال میلادی جاری از شکستن رکورد درآمد نسبت به گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از دیجیتال ترندز؛  شرکت اپل به تازگی درآمد سه ماهه غیر تعطیلات را با رکورد درآمد اعلام کرده و در طی سه ماه منتهی به ۲۷ مارس ۲۰۲۱ پدرآمد عظیم ۸۹.۶ میلیارد دلاری را کسب کرده که رشد ۵۴ درصدی را نشان می‌دهد. درآمد کل ۴۷.۹ میلیارد دلاری از فروش آیفون بود که نه تنها آیفون ۱۲ بلکه آیفون ۱۱، XR و SE۲ را نیز شامل می‌شد. این میزان برای مدت مشابه سال قبل ۲۹ میلیارد دلار بود.


بیشتر بخوانید


آیفون ۱۲ محبوب کاربران

اگرچه اپل داده‌های فروش هر گوشی را فاش نمی‌کند، اما می‌توان تصور کرد که بخش عمده‌ای از این درآمد از فروش طیف جدید آیفون ۱۲ از که پاییز سال گذشته عرضه شد، بوده است. به نظر می‌رسد خریداران آیفون ۱۲ نیز از آن لذت می‌برند و اطلاعات اخیر شرکت مشاور فناوری اطلاعات ۴۵۱ نشان می‌دهد رضایت مشتری بیش از ۹۹ درصد است. ۱ درصد ناراضی ممکن است شامل کاربران آیفون مینی باشد که با صفحه قفل و اتصال 5G مشکل دارند.

فروش ۴۸ میلیارد دلاری آیفون در سه ماه اول سال ۲۰۲۱

شکست رکوردهای قبلی در بخش‌های دیگر

این غول فناوری همچنین یک رکورد سه ماهه در فروش رایانه‌های مک به دست آورد که در مدت زمان سه ماهه ۹.۱ میلیارد دلار درآمد کسب کرد. روز چهارشنبه، ۲۸ آوریل، تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل، اذعان کرد که با ورود تراشه جدید M1 با عملکرد بالا، فروش مک نیز افزایش یافته است.

فروش ۴۸ میلیارد دلاری آیفون در سه ماه اول سال ۲۰۲۱

سرویس‌های اپل که شامل موارد مختلف از iCloud و Apple Music گرفته تا ارائه‌های جدیدتر مانند Apple TV + و Apple Fitness + هستند نیز نتایج رکوردی را برای این شرکت به ارمغان آوردند و در سه ماهه اخیر ۱۶.۹ میلیارد دلار برای این شرکت درآمد داشتند. در بخش گجت‌های پوشیدنی، لوازم جانبی و خانگی، درآمد سه ماه اول سال جاری اپل ۷.۸ میلیارد دلار اعلام شد، اپل در این بخش رکورد جدیدی را بدست آورد، درآمد این شرکت در این بخش در سه ماه گذشته ۶.۳ میلیارد دلار بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار