روسیه به دلیل شکایت کسپراسکای، اپل را با اتهام نقض قانون ضد انحصارى ۱۲ میلیون دلار جریمه کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فون آرنا، مقامات ضد انحصاری روسیه به تازگی اپل را ۱۲ میلیون دلار جریمه کرده‌اند، چون کسپراسکای (Kaspersky) شرکت بزرگ امنیت سایبری، به دلیل برخورد ناعادلانه و نقض قانون ضد انحصاری از اپل شکایت کرده است.

این اطلاعات در ابتدا در بیانیه‌ای از طرف سرویس ضد انحصاری فدرال روسیه (FAS) منتشر شد. به نظر می‌رسد که در سال ۲۰۱۸، کسپراسکای در حال به روزرسانی برنامه کنترل والدین (Safe Kids) خود بوده، اما به ناحق از طریق اپل مسدود شده است. دقیقاً در همان زمان، اپل ویژگی رقابتی خود به نام Screen Time را به عنوان بخشی از iOS ۱۲ منتشر و ارائه کرد.

جریمه ۱۲ میلیون دلاری اپل به دلیل شکایت کسپراسکای

حالا هم کسپراسکای در این دادخواست پیروز شده و دادگاه روسیه به اپل دستور داده است که باید بیش از ۱۲ میلیون دلار پول بپردازد.

جریمه ۱۲ میلیون دلاری اپل از سوی روسیه

علاوه بر این، اپل مجبور خواهد شد شرایط و ضوابط خود که به آن‌ها اجازه می‌دهد به هر دلیلی برنامه‌های شخص ثالث را از App Store حذف کنند را تغییر دهد، حتی اگر همه شرایط را داشته باشند. دادگاه همچنین دستور داده است که اپل اطمینان حاصل کند که "برنامه‌های داخلی از برنامه‌های شخص ثالث برتری ندارند. "

اپل در حال حاضر به جریمه اعتراض کرده و گفته جلوگیری از Safe Kids هیچ ارتباطی با سرویس‌های رقیب ندارد و اعلام کرده که برنامه Kapersky با استفاده از فناوری بسیار تهاجمی حریم خصوصی و امنیت کاربران را به خطر می‌اندازد.

شایان ذکر است ، اخیرا شکایت دیگری هم از اپل صورت گرفته است. صنایع رسانه‌ای، اینترنتی و تبلیغاتی آلمان روز دوشنبه شکایتی ضد انحصاری علیه شرکت اپل را مطرح و ادعا کردند که تنظیمات جدید حریم خصوصی آیفون نشان دهنده سوء استفاده از بازار و نقض قانون رقابت است. این پرونده در حالی به دفتر کارتل فدرال آلمان ارائه شد که اپل تبلیغ جدیدی را برای شفافیت ارائه کرده که کاربران را ملزم به ردیابی برای تبلیغات می‌کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: آنتی ویروس ، شرکت اپل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار