مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: ۲۰۰ دوره رقابت‌های ورزشی پارسال به صورت آنلاین و حضوری برای ورزشکاران بانوی این استان برگزار شده است.

ادهم کرد زابلی مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت : هم‌اینک هشت هزار و ۸۰ زن ورزشکار در رشته‌های مختلف ورزشی در سیستان و بلوچستان فعالیت دارند که در ۴۴ هیات ورزشی استانی و ۲۲۰ هیات شهرستانی از جمله کریکت، بدمینتون، والیبال، ورزش‌های رزمی، شنا، دو و میدانی، آمادگی جسمانی، هندبال، تیراندازی، بسکتبال و پینگ پنگ فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: بانوان سیستان و بلوچستانی دارای ظرفیت‌های ورزشی بالقوه‌ای هستند که در صورت توجه به این قشر می‌توان به موفقیت‌های بیشتری در ورزش زنان دست پیدا کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: همچنین با توجه به اهمیت گسترش ورزش‌های همگانی در بین بانوان ویژه برنامه‌های مختلفی از جمله برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های مختلف برای عمومی کردن ورزش در دستورکار این نهاد قرار گرفته که همه ساله با استقبال بسیار مطلوب این قشر از جامعه روبه رو می‌شود.

وی اجرای ۱۳۸ برنامه فرهنگی به صورت مجازی و حضوری، برگزاری ۳۲ دوره رقابت‌های ورزشی، دعوت ۹ ورزشکار به اردوی تیم ملی، انتخاب ۶ نفر به عنوان برگزیده تیم ملی، حضر ۱۲ تیم در لیگ‌های کشوری، کسب ۲۳ مقام کشوری، شرکت در ۳۹ دوره رقابت‌های ملی و جهانی، برگزاری ۱۳۰ کلاس آموزشی به همراه ۹۳۴ برنامه همگانی را از مهمترین عملکرد حوزه بانوان استان در سال ۹۹ عنوان کرد.

کرد گفت: همچنین با توجه به تنوع فرهنگی تاکنون ۱۳۰ بازی بومی و محلی در سیستان و بلوچستان شناسایی شده که سال گذشته ۳۱۳ برنامه ویژه بانوان در استان اجرایی شد.

وی اجرای طرح سنجش ساختار قامتی ویژه زنان روستایی در ۲۰ روستا و مشارکت ۴۹۰ نفر، برپایی جشنواره دا با مشارکت حدود ۳۰۰ نفر و طرح طبیعت گردی با مشارکت ۲ هزار و ۳۸۵ نفر را از دیگر اقدامات در حوزه بانوان در این استان ذکر کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار