مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: ورزشکاران استان سال گذشته ۹۵ مدال انفرادی و ۱۹ مدال تیمی رقابت‌های کشوری را از آن خود کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ادهم کرد زابلی مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان  گفت: هم اینک ۹ تیم ورزشی سیستان و بلوچستان سال گذشته در لیگ‌های کشوری حضور یافتند.

وی میزبانی ۲۳ رقابت‌های ورزشی، کسب یک عنوان بین المللی، به عضویت در آمدن ۲۸ ورزشکار به تیم ملی و برگزاری ۵۰ دوره آموزشی را از دیگر موفقیت‌ها و اقدامات ورزشکاران سیستان و بلوچستان در سال گذشته عنوان کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: همچنین پارسال ۲ هزار و ۷۷۰ برنامه، جشنواره و همایش روستایی و عشایری، یکهزار و ۵۶۸ فعالیت فرهنگی و برپایی ۵۰ کلاس آموزشی در استان اجرا شد.

وی افزود: یکهزار و ۹۲۵ برنامه، جشنواره و همایش همگانی نیز سال گذشته در سیستان و بلوچستان به منظور توسعه ورزش و ایجاد شور و نشاط در جامعه برگزار شد.

کرد تعداد ورزشکاران سازمان یافته و باشگاه‌های ورزشی سیستان و بلوچستان را در سال گذشته به ترتیب ۳۱ هزار و ۱۲۲ نفر و ۳۱۵ باشگاه عنوان کرد.

وی گفت: سیستان و بلوچستان به واسطه داشتن شرایط خاص جغرافیای طبیعی و فیزیک مردمانش، استانی کاملا ورزشی است به طوری که بیشتر مردم آن اعم از زن و مرد، کودکان، نوجوانان، جوانان، میانسالان و بعضا بزرگسالان به ورزش علاقه‌مند هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان افزود: با وجود استعداد‌های فراوان در حوزه ورزش استان تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی توجهی به این ظرفیت‌ها نشده بود، اما هم اینک در پرتو نظام مقدس جمهوری اسلامی ضمن افزایش فضا‌های ورزشی شاهد درخشش ورزشکاران این دیار در عرصه‌های ملی، منطقه‌ای و بین المللی هستیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار