هشدار معاون استاندار خراسان رضوی نسبت به وقوع گرد و غبار

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به کاهش بارندگی و افزایش خشکسالی، امسال شاهد وقوع پدیده گرد و غبار در این استان خواهیم بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،سید کمال الدین میرجعفریان معاون استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به کاهش چشمگیر بارندگی در سالجاری وقوع این پدیده قطعی و حتمی است و دستگاه‌هایی از جمله سازمان جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان باید هرچه زودتر با تشکیل کارگروه گرد و غبار اقدامات لازم را در مدیریت، کنترل و کاهش این روند انجام دهند.

او با بیان اینکه میانگین بارندگی در این استان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه قبل ۶۷ درصد کاهش دارد افزود: از ابتدای سال زراعی جاری در مهرماه سال گذشته تاکنون ۸۵ میلیمتر باران در خراسان رضوی باریده است که نسبت به دوره آماری ۴۹ درصد کاهش دارد.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: تمامی شهرستان‌های خراسان رضوی طی سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه قبل کاهش بارندگی داشته‌اند و به جز شهرستان کوهسرخ بقیه شهرستان‌ها نسبت به دوره آماری هم از کاهش بارندگی برخوردار بوده‌اند.

میرجعفریان بیان کرد: در این مدت کمترین بارندگی در گناباد با ۳۰ میلیمتر و بیشترین بارندگی در کوهسرخ با ۱۷۸ میلیمتر گزارش شده است و میانگین بارندگی در خراسان رضوی طی سال زراعی گذشته ۲۸۶ میلیمتر و در دوره آماری ۱۶۵ میلیمتر بوده است.

او تصریح کرد: در فروردین ماه امسال میانگین بارش در خراسان رضوی هفت میلیمتر گزارش شده که این میزان در سال گذشته ۱۲۷ و در دوره آماری ۴۰ میلیمتر بوده است.

معاون استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: با توجه به روند فعلی، وقوع پدیده گرد و غبار در استان با شدت بیشتری رخ می‌دهد و لازم است اقدامات پیشگیرانه و استفاه از منابع مربوط برای این اقدامات انجام شود.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
خوب گفتن این حرفها هنر نیست باید سالهای قبل به فکر می افتادید و با کاش کیاهان و رعایت و مدیریت منابع آبی به این وضع نمی افتادیم
Iran (Islamic Republic of)
فرشته
۱۴:۴۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
با این کرونا اگه گرد و خاک هم راه بیفته که بیماران تنفسی دچار مشکل می شوند