معاون فنی معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : ۱۵ مرکز خدمات جامع سلامت در مرکز استان و در هر شهرستان بر اساس جمعیت بین دو تا چهار مرکز برای انجام واکسن کرونا فعال شده اند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سارا شاه آبادی معاون فنی معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : تاکنون محموله‌های واکسن کرونای آسترازنکا و سینوفارم به استان کرمانشاه وارد و برای گروه‌های هدف تلقیح شده است.

او با بیان اینکه پارت جدید واکسن کرونا هنوز دریافت نشده، گفت : بر اساس دستورالعمل ابلاغی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سالمندان بیش از ۸۰ سال در اولویت تلقیح واکسن کرونا قرار دارند.

شاه آبادی افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی از ثبت‌نام در سامانه سیب ۳۵ هزار سالمند بیش از ۸۰ سال در استان کرمانشاه داریم که۱۲ هزار نفر آن‌ها در مرکز استان هستند.

او افزود: بیش از ۹۵ درصد جمعیت استان کرمانشاه در سامانه سیب، پرونده الکترونیک سلامت خانوار دارند.

معاون فنی معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: به منظور پیشگیری از ازدحام، نیازی به مراجعه سالمندان به پایگاه‌های بهداشتی نیست تا زمانی که مراقبین سلامت با آن‌ها تماس گرفته و زمان و مکان انجام واکسیناسیون را اطلاع دهند.

شاه آبادی گفت: ۱۵ مرکز خدمات جامع سلامت در مرکز استان و در هر شهرستان بر اساس جمعیت بین دو تا چهار مرکز برای انجام واکسن کرونا فعال شده اند.

او افزود: رعایت نکات مربوط به زنجیره سرد واکسن کرونا بسیار حائز اهمیت است.

شاه آبادی ادامه داد: برای همه سالمندان بیش از ۸۰ سال که متقاضی دریافت واکسن کرونا هستند، تلقیح انجام خواهد شد.

او افزود: کمیته کنترل عوارض متشکل از متخصصان عفونی و داخلی تشکیل شده است، اما تاکنون هیچ عارضه غیرعادی قطعی به دنبال تلقیح واکسن کرونا در استان کرمانشاه گزارش نشده است.

معاون فنی معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: عوارض تلقیح واکسن کرونا شامل تب، لرز و بدن درد طبیعی است که نشانه واکنش بدن است.

شاه آبادی با رد شایعات مربوط به فوت چند نفر بر اثر تلقیح واکسن کرونا افزود: تاکنون موردی از مرگ به دنبال تلقیح واکسن کرونا گزارش نشده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.