بهره برداری اسپیس ایکس از ۲۸۱۴ ماهواره استارلینک دیگر

با اجازه FCC شرکت اسپیس ایکس ۲۸۱۴ ماهواره استارلینک دیگر را وارد مدار می کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ورج، کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا، دیروز با بهره گیری از پروژه اینترنت ماهواره‌ای ایلان ماسک، به اسپیس ایکس اجازه بهره برداری از ۲۸۱۴ ماهواره استارلینک را در مدار‌های کمتر از آنچه در ابتدا برنامه ریزی شده بود، داد.

کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) دریافت که اجازه دادن مدار‌های پایینی برای ماهواره‌های استارلینک مشکلات تداخل قابل توجهی ایجاد نمی‌کند. به گفته آن‌ها، کاهش مدار‌ها به SpaceX این امکان را می‌دهد تا تغییرات "متمرکز بر ایمنی" را در صورت فلکی ایجاد کند، مانند اینکه می‌تواند ماهواره‌های فرسوده، شکسته یا از کار افتاده را با هدایت به سمت انتهای جو زمین با سرعت بیشتری دور بیندازد.

شرایط بهره برداری اسپیس ایکس از ۲۸۱۴ ماهواره استارلینک

البته این تأیید با برخی شرایط همراه بود؛ مثلا شرکت اسپیس ایکس باید اطمینان حاصل کند که سیگنال‌های ماهواره استارلینک با دیگران تداخل پیدا نمی‌کند، همچنین باید با اپراتور‌های دیگر هماهنگ شود. گفتنی است این شرکت نیاز به ارائه گزارش‌های شش ماهه به FCC در مورد خرابی استارلینک دارد. در این گزارش‌ها همچنین هر "رویداد مشترک" یا هرگونه مانور یا تماس نزدیک با ماهواره‌های دیگر ذکر شود.

بهره برداری اسپیس ایکس از ۲۸۱۴ ماهواره استارلینک دیگر

شبکه استارلینک تاکنون دارای ۱۳۰۰ ماهواره در مدار است. البته این شرکت قصد دارد هزاران ماهواره دیگر را برای تأمین اینترنت باند پهن جهانی در مناطق روستایی جهان راه اندازی کند. آمازون و وان وب هم در حال توسعه شبکه‌های اینترنت ماهواره‌ای خود هستند. شرکت وان وب ۱۸۲ ماهواره از ۶۴۸ ماهواره برنامه ریزی شده خود را به فضا پرتاب کرده است. شبکه Kuiper آمازون هنوز راه اندازی نشده است، اما در سال ۲۰۲۰ تأیید FCC را برای پرتاب ۳۲۳۶ ماهواره به دست آورد که نیمی از آن باید تا سال ۲۰۲۶ در فضا باشد.

شرکت اسپیس ایکس در سال ۲۰۱۹ موفق به تصویب بهره برداری از اولین گروه از ۱۵۸۴ ماهواره خود در مدار پایینتر از حد برنامه ریزی شده شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار