چهار طرح اورژانس استان همدان با حضور مجازی معاون اول رئیس جمهور، وزیر بهداشت و رئیس سازمان اورژانس کشور همزمان با طرح های اورژانس در دیگر مناطق کشور به بهره برداری رسید .

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر رشید حیدری مقدم رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ازبهره برداری از چهار طرح اورژانس استان همدان خبر داد وگفت: پایگاه شهری شماره ۴ اورژانس ملایر که از آمبولانس پیشرفته و ویژه برخوردار است، پایگاه شهری شماره ۳ نهاوند، اتصال ۱۵ دستگاه تله کاردیولوژی به دیسپچ تهران و اجرای اتوماسیون عملیاتی در همه شهر‌های استان و ادغام آن با دیسپچ چهار پروژه اورژانس هستند که به بهره‌برداری رسیدند.  

او با بیان اینکه مجموع این طرح ها با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال افتتاح شدند گفت: ۸۰ میلیارد تومان از طرف سازمان اورژانس کشور برای تأمین بالگرد اورژانس استان منظور شده است که امیدوار هستیم تا خرداد ماه با این اعتبار از ناوگان هوایی ایمن و مجهزی برخوردار شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: از سال ۹۲ تاکنون بیش از ۷۰ دستگاه آمبولانس به ظرفیت ناوگان خودرویی اورژانس استان همدان اضافه شده و تعداد پایگاه‌های این مجموعه از ۴۰ مورد به ۶۵ پایگاه افزایش یافته است که در ارتقای خدمت‌رسانی به مردم استان تأثیر بسزایی دارد.

حیدری مقدم با بیان اینکه خوشبختانه در این مدت تعداد نیرو‌های فوریت‌های پزشکی ۵۰ درصد افزایش داشته است گفت: اورژانس هوایی استان از ابتدای راه‌اندازی تاکنون در ۴۲۱پرواز بیش از ۵۰۰ مصدوم و بیمار را به مراکز درمانی استان منتقل کرده است.

او بیان کرد: ما بعد از بوشهر نخستین استانی هستیم که بخش شیمیایی، میکروبی، هسته‌ای را در بیمارستان خیّرسازملایر راه اندازی کرده که در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.  

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
مستقیمی
۰۸:۳۳ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام کی ببهربرداری میرسه ؟
ممنون از اطلاع رسانی خوب و مفید تان