مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر از انجام ۴ هزار پیوند سرشاخه‌کاری گردو در این شهرستان طی فروردین امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سید مهدی میرباقری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر با بیان اینکه شهرستان ملایر از نظر محصولات باغی رتبه خوبی را در استان همدان دارد گفت: بالا بردن کیفیت محصولات کشاورزی و اصلاح باغات و اراضی از اولویت‌های جهاد کشاورزی این شهرستان است.

او با بیان اینکه بیش از ۳ هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی ملایر زیر کشت گردو است افزود: یکی از برنامه‌های سند راهبردی استان در حوزه کشاورزی پیوند سرشاخه‌های گردو است حدود ۲۰ هزار پیوندک نیز در سال گذشته انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر با بیان اینکه شروع پیوندک‌ها از اواخر فروردین‌ماه شروع می‌شود گفت: این طرح توسط کارشناسان و بخش خصوصی و مشارکت مردم انجام شد.

میرباقری با بیان اینکه این طرح با هدف اصلاح باغات گردو انجام می‌شود و یک اولویت است تصریح کرد: این طرح بعد از سه سال به باردهی می‌رسد که یکی از مهمترین مزایای آن این است که ارقام پیوندزده دیرگل‌ده هستند و در برابر سرمای بهاره مقاومت دارند.

او اضافه کرد: عملکرد بالا در هکتار، ارتقای کیفیت مغز گردو، مقاومت به سرمای دیررس بهاره و پوست‌دهی راحت از فواید سرشاخه‌کاری درختان گردو در این شهرستان است که امیدواریم کشاورزان و باغداران رغبت بیشتری برای اصلاح باغات گردو داشته باشند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر از انجام ۴ هزار پیوندک از ابتدای امسال خبر داد و گفت: در حال حاضر چهار اکیپ در این زمینه در حال فعالیت هستند و قرار است این طرح همچنان ادامه داشته باشد.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۰:۱۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
کار بسیار خوبی است ..هر ساله باغداران براثر سرمازدگی باغ های گردو خسارت های زیادی می بینند