حلزون‌ها دنیای ساکت ناشنوایان مازندرانی را برای همیشه دگرگون می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سیدفرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به راه‌اندازی مرکز کاشت حلزون در بابل گفت: نخستین مرکز کاشت حلزون برای ناشنوایان در ایران سال ۱۳۷۶ در دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران آغاز بکار کرد و این خدمت برای نخستین بار امسال در بابل براى کودکان ناشنوا راه اندازی شد.

او روند دریافت مجوز و راه‌اندازی این مرکز را بسیار پیچیده و طولانی دانست و افزود: گفت: وزارت بهداشت امتیاز راه اندازی مرکز کاشت حلزون را تنها به دانشگاهی می‌دهد که علاوه بر داشتن رشته جراحى گوش، توانبخشى، شنوایی‌سنجى و کودکان تجهیزات براى شناسایی بیماران ناشنوا در ماه‌هاى اول تولد را نیز دارا هستند.

جلالی افزود: ۶۷ دانشگاه علوم پزشکی در کشور وجود دارد که تنها ١٣ دانشگاه علوم پزشکی از جمله دانشگاه علوم پزشکی بابل موفق به کاشت حلزون گوش شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: کودکان با ناشنوایی مادرزادی و بزرگسالانی که توان گفتارى دارند، ولی قادر به شنیدن نیستند، در این مرکز درمان می‌شوند.

او هزینه واقعی این عمل جراحی را ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: وزارت بهداشت بخش زیادی از هزینه کاشت حلزون شنوایی را پرداخت می‌کند و سهم بیمار از این عمل جراحی تنها حدود ۶ میلیون تومان است.

جلالی افزود: در این مرکز پس از کاشت حلزون، مراحل توانبخشی، گفتار درمانی نیز برای بیمار نیز انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل راه‌اندازی مرکز کاشت حلزون در بابل را افتخاری برای بحش درمان مازندران اعلام کرد و گفت: با راه اندازی این مرکز کودکان بسیاری در شمال کشورکه مادرزادی از نعمت شنوایی برخوردار نیستند درمان خواهند شد.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار