طرح کشوری کاهش مصرف برق ادارات در خراسان جنوبی با اولویت ساختمان‌های زیر مجموعه وزارت نیرو آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  دادگر  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: کاهش مصرف برق در ادارات خراسان جنوبی ، نخستین مانور سراسری سال۱۴۰۰ است که با هدف کاهش ۵۰درصدی مصرف برق ادارات تابعه وزارت نیرو، از امروز در خراسان جنوبی آغاز شد.

او افزود: یکی از چالش‌های اصلی سال جاری افزایش بی سابقه مصرف برق ناشی از گرمای هوا و کاهش تولید برق آبی در کشور است که با توجه به این چالش، برای گذر از پیک تابستان باید برنامه‌های مدیریت مصرف برق همچون کاهش مصرف برق ادارات را اجراکنیم تا بتوانیم تابستانی بدون خاموشی داشته باشیم.

دادگر گفت: در خصوص اجرای این طرح، حدود ۴۵ساختمان اداری تابعه وزارت نیرو در ۱۱شهرستان استان به میزان ۵۰درصد مشابه سال گذشته، مصرف خود را کاهش و از ساعت ۱۱صبح تا پایان وقت اداری، با به کارگیری مولد‌های خود تأمین به کار خود ادامه می‌دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان افزود: طرح کاهش مصرف برق ادارات برای عبور از پیک بار تابستان، از ساختمان‌های وزارت نیرو شروع شده و هفته آینده برای تمامی دستگاه‌های اجرایی استان، روزانه به مدت ۳ساعت در زمان فعالیت ادارات اجرایی می‌شود.

در این تایم ۳ساعته، ادارات باید مصرف برق خود را ۵۰درصد کاهش دهند، و در صورت نیاز، برق خود را با استفاده از مولدین دیزلی تأمین کنند.

دادگر گفت: همچنین مصرف برق ادارات در ساعت غیر اداری، نباید بیشتر از ۱۰ درصد مقدار مصرف در ساعت اداری باشد.

او افزود: اصلاح الگوی مصرف در دستگاه‌های اجرایی و افزایش تاب آوری مجموعه‌های اداری با راه اندازی مولدین دیزلی از اهدافی است که در طرح کشوری کاهش مصرف برق ادارات دنبال می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.