دانشجوی دکترای تفسیر تطبیقی حوزه گفت: کمک کردن به محرومان از ویژگی‌های بارز امام حسن مجتبی (ع) بود، چراکه هیچ نیازمندی را از پناهگاه خود محروم نمی‌کرد.

زهره خلیلیان دانشجوی دکترای تفسیر تطبیقی حوزه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) و ایام ماه رمضان گفت: پانزدهمین روز از ماه مهمانی خدا مصادف با میلاد امام حسن (ع) است، روزی که به احترام کرامت بخشش وجود آن بزرگوار، روز اکرام نامیده شد.

او افزود: جود، بخشش و انفاق از خصلت‌های والای انسانی است که مطلوب همه انسان‌ها و موجب ایجاد الفت و همدلی در میان آن‌ها می‌شود.

خلیلیان بیان داشت: امامان معصوم (ع) جملگی در کنار سایر خصلت‌های اخلاقی و انسانی که داشتند به بخشندگی معروف بودند که امام حسن (ع) در میان آن بزرگواران از حیث برجستگی و عظمت خاصی برخوردار است.

این دانشجوی دکترا تصریح کرد: کمک به محرومان از ویژگی‌های بارز امام حسن مجتبی (ع) بود، چرا که هیچ نیازمندی را از پناهگاه خود محروم نمی‌کرد و مانند پدر و مادر بزرگوارشان ضعفا و فقرا را تکریم می‌کردند و همواره به فکر محرومین و مستضعفین جامعه بودند؛ بنابراین بخشندگی و کرامت آن حضرت باعث شد تا به آن لقب کریم اهل بیت داده شود.

همچنین در نیمه ماه رمضان، سنتی میان مردم عرب زبان خوزستان با نام «گرگیعان» رایج است که در آن کودکان با پوشیدن لباس‌های نو بر تن خویش به کوچه پس کوچه‌ها رفته و در خانه‌ها کیسه‌هایی آویزان می‌کنند و از همسایه‌ها طلب شیرینی ماه رمضان می‌کنند.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.