رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیکشهر گفت: ۵۳۳ طرح اشتغال روستایی و عشایری در طول سال گذشته با ارائه تسهیلاتی افزون بر ۲۶ میلیارد و ۲۸۴ میلیون تومان در این شهرستان اجرایی شد.

مصلح امیری رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیکشهر  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: اقدامات مربوط به حوزه کاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیکشهر از جمله پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری قابل توجه بوده است.

او با ارائه گزارشی از فعالیتهای این اداره افزود: بازرسی از ۴۰۱ واحد کارگری و پیگیری وضعیت مطالباتی واحدها، بررسی ۴۵ مورد از پرونده‌های مشاغل سخت و زیان‌آور، شناسایی اتباع غیرمجاز و وصول جریمه به مبلغ ۱۸۵ میلیون ریال از جمله فعالیت‌های انجام شده در نیکشهر است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیکشهر ادامه داد: رسیدگی به شکایات کارگری، صدور رای به مبلغ ۲۵۷ میلیون تومان، پرداخت مستمری مقرری بیمه بیکاری ۱۲ نفر، فعالیت ۵۴ تعاونی در شهرستان، سه شرکت تعاونی در مرحله تاسیس، برگزاری یکهزار و ۷۱۰ نفر ساعت دوره‌ آموزشی برای اعضای شرکت‌های تعاونی و برگزاری کارگاه‌های آسیب‌های اجتماعی از مهمترین اقدامات یک‌سال گذشته در این شهرستان است.

امیری گفت: تلاش‌ها در راستای ایجاد یک جامعه پویا و خلاق قطعا می‌تواند موثر باشد ولی انتظاری که در سال ۱۴۰۰ که به فرموده مقام معظم رهبری به سال "تولید ،پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها" نامگذاری شده است حرکت به سمت طرح‌های کارآفرینی و ایجاد ایده‌های خلاق ازجمله راه‌اندازی استارت‌آپ‌ها باشد تا شاهد رونق اقتصادی در جامعه باشیم.

نیکشهر از توابع استان سیستان و بلوچستان در ۵۱۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار