مدیرکل امور عشایر استان اردبیل گفت: هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه عشایری در استان اردبیل وجود دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، معرفت آذری ، مدیرکل امور عشایر استان اردبیل با بیان اینکه برای نخستین بار برای حفاظت، نگهداری و بهسازی راههای ارتباطی عشایر استان ردیف ملی اخذ شده است، گفت: امسال ۳۰ میلیارد ریال برای  مرمت، بهسازی و تسطیح راههای ارتباطی عشایر استان اختصاص داده شده است.

او با اشاره به وجود هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه عشایری در استان اردبیل بیان کرد: ۶۰۰ کیلومتر آن در مناطق ییلاقی و هزار و ۲۰۰ کیلومتر هم در مناطق قشلاقی است.

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل اظهار کرد: با تمهیدات اندیشیده شده امسال قبل از آغاز کوچ عشایر تمامی راههای ارتباطی عشایر استان  مرمت، بهسازی و تسطیح خواهد شدتا عشایر زحمتکش در جابه جایی احشام و گله خود با مشکل روبرو نشوند.

آذری با بیان اینکه حدود ۱۲ هزار و ۸۰۰ خانوار عشایر در استان اردبیل هر سال کوچ می‌کنند، افزود: از این تعداد هشت هزار و ۲۰۰ خانوار به مناطقی در داخل استان و حدود چهار هزار خانوار نیز به مناطقی در حوزه استحفاظی استان آذربایجان‌شرقی کوچ می‌کنند.

او ادامه داد: عشایر استان اردبیل نیمی از سال را در قشلاقات شمال استان و نیمی دیگر را در ییلاقات سبلان و ارتفاعات کوه‌های باغرو و بزغوش سپری می‌کنند و شغل اصلی آنها دامپروری بوده و به نگهداری ۱.۵ میلیون واحد دامی مشغول هستند.

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل  خدمت و حمایت از قشر زحمتکش و تولید کننده عشایر را وظیفه همه دستگاه ها عنوان کرد و گفت: ارائه خدمات بهتر و مطلوب به جامعه عشایر استان از مهم ترین اولویت‌ های اداره کل امور عشایر است و تلاش می شود با کمک سایر دستگاه های اجرایی سطح ارائه خدمات به این قشر زحمتکش ارتقا یابد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.