رئیس سازمان امور عشایری گفت: بیش از ۱۰۰ هزار خانوار غیر عشایری از جمعیت عشایر کشور حذف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شاهپور علایی مقدم ، رئیس سازمان امور عشایری امروز در آئین رونمایی از نخستین کارت هوشمند عشایر استان اردبیل در خلخال گفت: در حالی که براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت عشایری کشور ۲۴۶ هزار خانوار است ولی دفترچه های صادر شده برای جمعیت عشایری ۳۵۲ هزار جلد است.

او اظهار کرد: با تکمیل عملیات صدور کارت شناسایی وتردد هوشمند برای جمعیت عشایری کشور نام بیش از ۱۰۰ خانوار که  بیشتر از خانوارهای غیر عشایری هستند از لیست خانوارهای عشاری کشور حذف و به این ترتیب نهاده‌های دامی و امکانات یارانه‌ ای بدست عشایر مولد تولید و کار خواهد رسید.

رئیس سازمان امور عشایری گفت: با راه‌اندازی این سامانه و صدورکارت شناسایی و تردد هوشمند تلاش بر این است تا خدمات مناسب‌تر و کیفی‌تری را به جامعه پرتوان عشایری ارائه کنیم.

علایی مقدم افزود: تأمین نهاده‌ها و کالاهای اساسی مورد نیاز جامعه عشایری از این به بعد به جای دفترچه‌های سنتی از طریق این سامانه با شناسایی دقیق جامعه عشایری انجام می‌شود تا مشکلاتی که پیش از این داشتیم به تدریج برطرف شود.

او با بیان اینکه جامعه عشایری جامعه‌ای تولیدکننده و مولد محسوب می‌شود، گفت: بیش از ۲۵ درصد تولیدات ملی مربوط به جامعه عشایری است که شامل مواد لبنی، مواد پروتئینی و همچنین برخی از نیازمندی‌های جامعه می شود.

رئیس سازمان امور عشایری همچنین بیان کرد: با توجه به فصل کوچ و انتقال عشایر از قشلاقات به ییلاقات سعی و تلاش بر این است تا در قالب اکیپ‌های مختلف بهداشتی، درمانی و خدماتی در خدمت جامعه عشایری باشیم.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.