يك فعال صنعت گردشگري گفت: شرکت های هواپیمایی می توانند با جایگزین کردن بلیت الکترونیکی با بلیت کاغذی هزینه های خود را کاهش دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سومین نمایشگاه بین المللی خطوط هوائی و دفاتر خدمات مسافرت هوائی و گردشگری، سید مجتبی احمدی در جلسه مشترک شرکت هواپیمایی ایرتور و دفاتر خدمات مسافرت هوائی و جهانگردی مشهد، با اشاره به تغییر مدیر شعبه مشهد این شرکت هواپیمایی اظهار داشت: دفاتر خدمات مسافرت هوایی شهر مقدس مشهد از این انتصاب بسیار راضی هستند چرا که پس از چند سال شاهد انتصاب مدیری از صنف دفاتر خدمات مسافرت هوایی و آشنا با مشکلات این دفاتر در این شرکت هواپیمایی هستند.

وی افزود: طی 30 سال گذشته کمیسیون دفاتر خدمات مسافرتی پنج درصد بوده که تا کنون تغییر نکرده است و امیدواریم با تغییرات جدید در این شرکت هواپیمایی شاهد افزایش کمیسیون فروش دفاتر خدمات مسافرتی و حمایت بیشتر از آن ها باشیم.
 وی در ادامه با بیان این که شرکت های هواپیمایی می توانند با جایگزین کردن بلیت الکترونیکی به جای بلیت کاغذی هزینه های خود را کاهش دهند، خاطر نشان کرد: از دیگر راهکار های کاهش هزینه شرکت های هواپیمایی عدم فروش از سوی دفاتر مرکزی خطوط هواپیمایی و واگذاری کامل به دفاتر خدمات مسافرتی است.

 احمدی ادامه داد: طی چند سال اخیر عملکرد شرکت های هواپیمایی ایران ایر و ایران ایر تور به گونه ای بوده که دفاتر خدمات مسافرتی کمتر مشتاق به استفاده از سهمیه های این دو شرکت بودند چرا که در بیشتر اوقات سهمیه ها در انحصار دفاتر مرکزی بوده است و کمتر به دفاتر خدمات مسافرتی بها داده می شد.

 وي در پایان با اشاره به نبود سیستم بازار یابی در شرکت هواپیمایی ایرتور تصریح کرد: در حال حاضر تمامی مدیران دفاتر خدمات مسافرتی به نوعی انتظار تحول و نوآوری در این شرکت هواپیمایی دارند که در همین راستا امیدواریم هر چه سریع تر سیستم مارکتینگ این شرکت شروع به فعالیت کند.

سومین نمایشگاه بین المللی خطوط هوایی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری از 11 الی 14 بهمن ماه 1390 در مشهد مقدس برگزار می شود. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.