رئیس اتاق اصناف یاسوج گفت: بیش از ۷۵ درصد بازاریان و اصناف یاسوج دارای واحدهای اجاره ای هستند که با تعطیلی وضعیت کرونایی نگران پرداخت اجاره مغازه هایشان هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، علی ارشدی رئیس اتاق اصناف یاسوج گفت : اکثر بازاریان شهر یاسوج به خصوص بازاریانی که تازه وارد این عرصه شدند در خرید مایحتاج خود مانده اند.

بالا بودن کرایه مغازه و تعطیلی مغازه طی یک سال اخیر که با شرایط کرونایی مواجه بوده ایم(بیش از ۱۰۰ روز تعطیلی) و اجاره خانه و مالیات از دیگر مشکلات اصناف این شهر است.

ارشدی افزود: بازاریان شهر یاسوج خرید نقدی و چکی انجام می دادند که وقتی خرید می‌کنند پیش بینی می کنند تا کی بدهی خود را پرداخت کنند و چکی که داده اند برگشت نمی خورد اما با تعطیلی هایی که داریم اکثر اجناس داخل مغازه ها ماندند، چک آنها برگشت می‌خورد و با مشکلات جدی مواجه شده اند.

او خاطر نشان کرد: وقتی چک های اصناف برگشت می‌خورد اعتبار خود را نزد تولید کنندگان از دست می‌دهند و بد حساب می‌شوند و تولید کنندگان دیگر جنس به آنها نمی دهند.

ارشدی تصریح کرد: با این تعطیلی ها تاریخ انقضای برخی از کالاهای اصناف گذشته و دیگر قابل مصرف نیست، اگر به داد اصناف و بازاریان نرسیم مشکلات چند برابر می شود، تاکنون مسئولان به اصناف و بازاریان جهت حمایت و کمک وعده های زیادی دادند اما محقق نشده اند.

او با بیان این که تعطیلی بازار کار کارشناسی شده نیست، عنوان کرد: صنف آرایشگاه های مردانه تعطیل می شوند اما باعث راه اندازی آرایشگاه‌ های خانگی می‌شود که شیوع بیماری کرونا را بیشتر می‌کند.

رئیس اتاق اصناف یاسوج ادامه داد: پیشنهاد می دهم طرح‌ ها و و برنامه‌ های جدید تری در این خصوص اعمال شود مثلاً مغازه ها به صورت زوج و فرد باز شوند یا خودروها به صورت زوج و فرد تردد کنند.

ارشدی تاکید کرد: تاثیر اصناف بر گسترش شیوع کرونا در حد بسیار پایین است درحالی که سایر بخش هایی که تاثیر بیشتری بر شیوع کرونا دارند، باز هستند.

او اظهارکرد: صنف آرایشی و بهداشتی تعطیل است اما در داروخانه‌ ها عرضه مواد آرایشی ممنوع نیست و مردم با وجود شلوغی داروخانه ها مجبورند برای تامین نیاز روزانه خود به داروخانه ها مراجعه کنند.

رئیس اتاق اصناف یاسوج بیان کرد: اصناف و بازاریان از دولت انتظار حمایت و کمک به خصوص در زمینه اجاره بها مالیات عوارض شهرداری و برگشت نخوردن چک های خود را دارند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.