رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و سالمندان عمده مواردی هستند که در بخش‌های ویژه کرونایی بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری بستری شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با توجه به شیوع موج چهارم بیماری، طی دو هفته گذشته افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و سالمندان عمده مواردی هستند که در بخش‌های ویژه کرونایی بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری بستری شده اند.

او افزود: چهارمحال و بختیاری طی چهار هفته گذشته جزو ۵ استان کشور در بیشترین موارد ابتلا به بیماری کرونا در بخش‌های سرپایی و بستری بوده است.


بیشتر بخوانید


شیرانی با بیان اینکه هم اکنون در موج چهارم شیوع بیماری، میزان حجم ابتلا به بیماری نسبت به پیک‌های قبلی بسیار بیشتر است اضافه کرد: در این راستا و در جهت مدیریت تخت‌های بیمارستانی، تمهیداتی همچون لغو کلیه اعمال الکتیو، خلوت کردن تمامی بخش‌های غیر کرونایی، تشدید فعالیت کلینیک‌های تنفسی، افزایش مرکز‌های منتخب در مراکز بهداشتی و همچنین تشکیل کمیته‌های ترخیص در بعضی بیمارستان‌های استان اندیشیده و اجرایی شد.

او ادامه داد: در حال حاضر قریب به ۶۰۰ بیمار در بخش‌های ویژه کرونایی بیمارستان‌های مختلف استان بستری و تحت درمان هستند که این تعداد بیمار در جمعیت تقریبی یک میلیون نفری استان چهارمحال و بختیاری، یکی از بالاترین ارقام ابتلا به بیماری است.

شیرانی با بیان کاهش سرعت شیوع بیماری طی چند روز اخیر گفت: با توجه به رصد آمار به نظر می‌رسد چهارمحال و بختیاری در قله پیک موج چهارم قرار گرفته و امید است به زودی طی هفته آینده سیر نزولی ابتلای بیماران به کووید ۱۹ آغاز شود.

او افزود: در دو هفته گذشته، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و سالمندان عمده مواردی هستند که در بخش‌های ویژه کرونایی بستری شده اند که افزایش طول درمان و خطر مرگ و میر در این افراد بیشتر است.

شیرانی با اشاره به اینکه تمهیدات اندیشیده شده تا به تمامی بیماران خدمات استاندارد بیمارستانی ارائه شود اضافه کرد: هم اکنون هزار و ۶۰۰ تخت بیمارستانی در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که هم اکنون حدود ۴۰ درصد از این تعداد توسط بیماران کرونایی اشغال شده است.

او استفاده از بسیاری از ظرفیت‌های معطل مانده در بیمارستان‌ها را یادآور شد و ادامه داد: امید است با توقف روند افزایشی مبتلایان به کرونا ویروس و تلاش‌های بسیار و شبانه روزی کادر بهداشت و درمان، مشکلی برای تامین اکسیژن برای بیماران کرونایی در چهارمحال و بختیاری وجود نداشت باشد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار