میوه‌های موجود در انبار‌های چهارمحال و بختیاری شامل پرتقال و سیب درختی که در روز‌های نوروز به فروش نرفتند به مرحله فسادپذیری نرسیده اند و سالم باقی مانده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جهانبخش مرادی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به میزان توزیع میوه‌ شب عید گفت: میوه‌های موجود در انبار‌های این استان شامل پرتقال و سیب درختی که در روز‌های نوروز به فروش نرفتند به مرحله فسادپذیری نرسیده‌اند و سالم باقی مانده اند.

او افزود: چهارمحال و بختیاری تنها استانی در سطح کشور است که میوه‌های تنظیم بازار شب عید شامل پرتقال و سیب درختی در انبار‌های آن، به علت عرضه به موقع در شبکه، تاکنون فاسد و خراب نشده است.


بیشتر بخوانید


مرادی اضافه کرد: برای تنظیم میوه بازار شب عید در چهارمحال و بختیاری ۵۵۰ تن میوه شامل ۳۵۰ تن پرتقال و ۲۰۰ تن سیب درختی خریداری و تاکنون ۵۲۹ تن آن فروخته شده است.

او ادامه داد: از این میزان هم‌اکنون تنها حدود سه تن پرتقال با قیمت ۱۰۳ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم و ۱۸ تن سیب درختی با قیمت ۹۰ هزار ریال به‌ازای هر کیلوگرم در انبار‌های استان باقی‌مانده است و پیش‌بینی می‌شود پرتقال باقی‌مانده در انبار‌های چهارمحال و بختیاری تا هفته جاری به فروش برسد.

مرادی گفت: دستگاه‌های متولی در این زمینه بنا دارند سیب درختی باقی مانده در انبار‌های استان را با کاهش قیمت به صورت یک‌جا بفروشد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار