خلیل عوض زاده گفت: مصرف برق مشترکان این استان از ابتدای امسال تا کنون نسبت به مدت مشابه پارسال بیش‌از متوسط کشوری افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، خلیل عوض زاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به افزایش زودهنگام میانگین دمای هوا در کشور و به تناسب آن در سیستان و بلوچستان که منجر به استفاده از سیستم‌های سرمایشی و عدم رعایت الگوی بهینه مصرف شده متأسفانه با افزایش پیک مصرف برق استان مواجه هستیم.

او با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد مشترکان برق این استان در بخش خانگی قرار دارند ادامه داد: تنظیم کولر‌های گازی روی درجه آسایش (دمای ۲۵ درجه)، استفاده از دور کند کولر‌های آبی، عدم استفاده از وسایل برقی پر مصرف در ساعات اوج بار (ساعات ۱۲ تا ۱۷ روز و ۱۹ تا ۲۳ شب)، استفاده از نور طبیعی روز و عدم استفاده از لامپ‌های پرمصرف برای تأمین روشنایی از جمله موثرترین راه‌ها برای کاهش و رعایت الگوی مصرف است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان از آمادگی این شرکت برای عبور موفق از پیک بار تابستان امسال خبر داد و افزود: با توجه به برگزاری مانور‌های جهادی سراسری و استانی مختلف در سطح استان و اصلاح و توسعه شبکه‌های توزیع برق امیدوار هستیم در تابستان سالجاری با موفقیت پیک تابستان را سپری کنیم.

وی به لزوم همکاری مردم و دستگاه‌های اجرایی در مدیریت مصرف اشاره کرد و ادامه داد: بدون مشارکت مردم نمی‌توان انتظار داشت که طرح‌های مدیریت مصرف به نتیجه برسد، بنابراین با دعوت به رعایت الگوی مصرف انتظار داریم همچون گذشته همراهی مناسبی از سوی مشترکان برق انجام شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار