مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: پوشش مخابراتی از آبراه خورموسی و دهانه خلیج فارس با تلاش متخصصان مخابرات دریایی تقویت شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عادل دریس مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: با برقراری پوشش کامل ارتباطی در طول مسیر آبراه خورموسی و دهانه خلیج فارس به همت کارشناسان مخابرات دریایی این اداره کل، علاوه بر ارتقای کیفیت خطوط تلفن همراه، حاکمیت ارائه خدمات مخابراتی در آبراه‌های مذکور تقویت شد.

او با اشاره به اهمیت استراتژیک سایت‌های سه گانه کنترل ترافیک دریایی در مسیر آبراه خورموسی و لزوم پوشش مخابرات جمهوری اسلامی ایران بر پهنه آبراه‌های ورودی و دهانه خلیج فارس بیان داشت: به دنبال تلاش نیرو‌های متخصص حوزه مخابرات دریایی این اداره کل، ارتباط کامل و پایدار تلفن همراه در سایت شهید حقگو و ایستگاه راهنمایان برقرار شده است.

دریس در ادامه با اشاره به اینکه دکل مخابراتی همراه اول بر سکوی دریایی شهید حقگو در ۵۴ کیلومتری بندرامام خمینی (ره) در ورودی آبراه خور موسی واقع شده است، افزود: این سایت پس از تلاش مستمر و پیگیری‌های فنی، مجددا در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان اظهار کرد: در فرآیند انجام این عملیات با همکاری کارشناسان مخابرات استان خوزستان زیرساخت مناسب و بهینه ارتباط رادیویی در دریا بررسی شد و سرانجام با راه‌اندازی شبکه تلفن همراه در آبراه خورموسی و پوشش حداکثری آن، امکان برقراری ارتباط پایدار از طریق تلفن همراه به منظور بهره‌مندی دریانوردان ِشناور‌های خدماتی، تجاری، صیادی متردد در آبراه ورودی به بندر امام خمینی (ره) میسر شد که این موضوع، ارتقاء سطح ایمنی دریانوردی و افزایش سطح آرامش خاطر دریانوردان شاغل در این شناور‌ها در پی دارد.

این مقام مسئول با اشاره به مراحل آتی توسعه زیرساخت‌های مخابراتی در حوزه دریانوردی ادامه داد: در حال حاضر ارسال دیتا و اطلاعات به صورت ۲G و در قالب voice بر روی تلفن همراه فراهم شده و در آینده نزدیک و با همکاری مخابرات استان، ارتقای خطوط تلفن همراه به اینترنت نسل‌های ۳ و ۴ (۳G و ۴G) نیز در سایت یاد شده در دستورکار این اداره کل قرار دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.