به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اتو کار، یک نگاه به خودرو Ioniq ۵ هیوندا این سوال را ایجاد خواهد کرد که چرا در این کراس اوور الکتریکی جدید، همه چیز آنطور که به نظر میرسد نیست؟ طراحی این خودرو خاص است، اما آنچه در زیر کاپوت قرار دارد چیز جذابی است. خودروی Ioniq ۵ با چهار چرخ محرک و با دو ظرفیت باتری عرضه خواهد شد.
خودروی Ioniq ۵ با قدرت ۳۰۲ اسب بخار با دو موتور (در هر محور یک موتور) در دسترس خریداران خود قرار خواهد گرفت. همچنین گزارشها حاکی از این هستند که این خودرو میتواند سرعت ۰ تا ۶۲ مایل در ساعت (۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت) را در عرض ۵.۲ ثانیه طی کند. یک باتری ۷۲.۶ کیلووات ساعتی هم در این دستگاه وجود دارد که بردی حدود ۲۵۵ مایل را ارائه دهد. البته اگر محدوده پیمایش اولویت شما باشد، مدل RWD با نزدیک به ۳۰۰ مایل برد انتخاب خوبی است.
خودروی ۵Ioniq همچنین به همراه یک سیستم کمک راننده سطح ۲ (HDA ۲)، ارائه میشود. HDA ۲ به Ioniq ۵ اجازه میدهد تا با حداقل دخالت راننده در بزرگراه رانندگی کند و با فعال کردن سیگنال چرخش میتواند به طور خودکار مسیر را تغییر دهد.
ماه گذشته گزارشی منتشر شد که هیوندا تا همین اواخر یکی از خودروسازانی بود که کمتر تحت تأثیر کمبود تراشه قرار گرفت، بیشتر به این دلیل که ذخیره زیادی از تراشهها را بر خلاف همتایان جهانی خود توانسته حفظ کند. هفته گذشته، شرکت هیوندا و شرکت جنرال موتورز هر دو اعلام کردند که تعلیقهای تولید را در کارخانههای آمریکای شمالی برای هفتههای آینده ادامه میدهند و یکی از چندین دلیل را کمبود تراشه عنوان کردند.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/