کمبود تراشه تولید خودروهای شرکت هیوندای را متوقف کرد

کمبود تراشه در جهان باعث تعطیلی موقت شرکت های خودروسازی کره جنوبی هم شد و این شرکت ها اعلام کردند تا اطلاع ثانوی تولیدی نخواهند داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت هیوندای موتور کره جنوبی روز سه شنبه گفت که قصد دارد تولید خود را در کارخانه شماره ۱ اولسان در کره جنوبی به دلیل مشکلات عرضه قطعات و کمبود تراشه از ۷ تا ۱۴ آوریل به طور موقت متوقف کند.

هیوندای با انتشار بیانیه‌ای گفت: "ما از نزدیک وضعیت را برای انجام اقدامات سریع و لازم و بهینه سازی تولید متناسب با شرایط عرضه تحت نظارت داریم. " این خودروساز کره جنوبی در این بیانیه‌ای اعلام کرد که مشکلات مربوط به سیستم‌های دوربین جلو برای وسایل نقلیه اسپرت Kona (SUV) و ماژول‌های الکتریکی قدرت برای IONIQ 5 است. این کارخانه سالانه ۳۱۱۰۰۰ دستگاه خودرو از جمله SUV Kona و Ioniq 5 تولید می‌کند.


بیشتر بخوانید


کمبود تراشه، مشکلی جهانی در همه فناوری‌ها

ماه گذشته گزارشی منتشر شد که هیوندای تا همین اواخر یکی از خودروسازانی بود که کمتر تحت تأثیر کمبود تراشه قرار گرفت، بیشتر به این دلیل که ذخیره زیادی از تراشه‌ها را بر خلاف همتایان جهانی خود توانسته حفظ کند. هفته گذشته، شرکت هیوندای با مسئولیت محدود و شرکت جنرال موتورز هر دو اعلام کردند که تعلیق‌های تولید را در کارخانه‌های آمریکای شمالی برای هفته‌های آینده ادامه می‌دهند و یکی از چندین دلیل را کمبود تراشه عنوان کردند.

تلاقی عواملی از جمله کم شدن فعالیت کارخانه، افزایش تقاضا برای لپ تاپ و تبلت و تحریم شرکت‌های فناوری چینی باعث کمبود تراشه در ماه دسامبر شد. این کمبود که در اصل در صنعت خودرو متمرکز بود، دامنه وسیعی از لوازم الکترونیکی مصرفی از جمله تلفن‌های هوشمند را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

کمبود تراشه تولید خودروهای شرکت هیوندای را متوقف کرد

گفتنی است؛ ماه گذشته شرکت سامسونگ نیز اعلام کرد که با مشکل کمبود تراشه مواجه است و همین مشکل باعث تاخیر تولید و عرضه گوشی‌های جدید این شرکت خواهد شد. شرکت اپل، اما نیازی به تراشه‌ای شرکت کوالکام ندارد، زیرا خود این شرکت در حال ساخت و توسعه فناوری بی سیم 5G و 6G خود است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۳ فروردين ۱۴۰۰
یعنی پراید هم از این تراشه ها داره؟چه میکنن این طراحان سایپا و ایران خودرو!
آخرین اخبار