معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بستری‌شدگان کرونا در بیمارستان های خراسان رضوی برای نخستین بار از مرز هزار و ۵۰۰ نفر عبور کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر مهدی قلیان اول معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد کل بستری‌شدگان کرونا در ابتدای امسال ۴۸۰ نفر بود و در این مدت رشد بیش از سه برابری داشته است.

او افزود: روند افزایشی ابتلا به کرونا در استان خراسان رضوی در بخش‌های بستری و سرپایی و همچنین فوتی‌ها همچنان ادامه دارد و این در حالی است که خراسان رضوی هم اکنون در دامنه موج چهارم به لحاظ تعداد مبتلایان قرار دارد و هنوز به اوج قله نرسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: تعداد کل بستری‌شدگان ناشی از کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های خراسان رضوی ۳۳۲ نفر است.


بیشتربخوانید


قلیان بیان کرد: تعداد بستری‌شدگان روزانه ناشی از کرونا در استان خراسان رضوی نیز به ۳۶۲ نفر افزایش یافته است و با کمال تاسف روزانه ۲۰ تن بر اثر کرونا در استان جان خود را از دست می‌دهند.

او تصریح کرد: تعداد مراجعان سرپایی با علائم مشکوک کرونا در مراکز جامع سلامت همچنان در حال افزایش است و روزانه چهار هزار و ۵۰۰ آزمایش در قالب پی. سی. آر و رپید تست یا آزمایش تشخیص سریع کرونا در مراکز منتخب کرونا زیر پوشش این دانشگاه برای مراجعان انجام می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: در حال حاضر ۱۸ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز و قرمز تیره و بقیه در شرایط نارنجی و زرد قرار دارند.

انتهای پیام//ز.ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.