مصرف برق باز هم رکورد زد

مصرف ۴۶ هزار و ۷۱۰ مگاواتی برق در روز گذشته در حالی اتفاق افتاد که در مدت مشابه سال قبل، مصرف در این ساعت ۳۷ هزار و ۱۸۵ مگاوات ثبت شده بود.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تازه‌ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان می‌دهد، روند افزایش مصرف برق از ابتدای اردیبهشت افزایشی شروع شده و در روز گذشته یک رکورد کم سابقه از خود برجای نهاد. بر این اساس مصرف برق در کشور روز گذشته به بیش از ۴۶ هزار و ۷۱۰ مگاوات در ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه رسید.

مصرف ۴۶ هزار و ۷۱۰ مگاواتی روز گذشته در حالی اتفاق افتاد که در مدت مشابه پارسال میزان مصرف در این ساعت ۳۷ هزار و ۱۸۵ مگاوات ثبت شده بود. این امر بیانگر آن است که تفاوت مصرف برق روز گذشته با روز مشابه پارسال تفاوت معنادار ۹ هزار و ۱۸۵ مگاواتی داشته است و غلبه گرمایی سخت و خشک در کشور را نشان می‌دهد.

مصرف برق در بخش صنعت نیز در این ساعت در روز گذشته ۵ هزار و ۶۸ مگاوات گزارش شده که البته این میزان مصرف برق برای این بخش نوید دهنده به گردش در آمدن چرخ‌های رونق و تولید در کشور است، اما مصرف برق در بخش خانگی و تجاری در ساعت عصرگاهی روز گذشته کمی کاهش یافته و به عدد ۴۶ هزار و ۴۸۶ مگاوات در ساعت ۲۱ و ۲۶ دقیقه رسید و با این حال نسبت به مدت مشابه پارسال یک رکورد محسوب می‌شود.

در بخش خانگی و تجاری میزان مصرف در بخش صنایع در ساعت ۲۱ و ۲۶ دقیقه با افزایش همراه شده و به رقم ۵ هزار و ۷۲۳ مگاوات رسید.

در مجموع روز گذشته ۴ هزار و ۹۶۶ مگاوات از میزان برق کشور توسط منابع انرژی‌های تجدید پذیر تامین شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت نیرو ، مصرف برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار