رکوردزنی مصرف برق در کشور از روز گذشته با مصرف ۴۶ هزار و ۷۶۳ مگاوات در ساعت ۱۴ و ۴۱ دقیقه آغاز شد تا گرمای زودهنگام، سختی تابستان پیش رو را یادآور شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تازه‌ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان می‌دهد، روند افزایش مصرف برق از ابتدای اردیبهشت افزایشی شروع شده تا در روز گذشته یک رکورد کم سابقه از خود برجای نهاد. بر این اساس مصرف برق در کشور روز گذشته به بیش از ۴۶ هزار مگاوات در ساعت ۱۴ و ۴۱ دقیقه رسید.

مصرف ۴۶ هزار و ۷۶۳ مگاواتی روز گذشته در حالی اتفاق افتاد که در مدت مشابه پارسال میزان مصرف در این ساعت ۳۵ هزار و ۸۷۱ مگاوات ثبت شده بود.

این امر بیانگر آن است که تفاوت مصرف برق روز گذشته با روز مشابه پارسال تفاوت معنا دار ۱۰ هزار و ۸۹۲ مگاواتی است و غلبه گرمایی سخت و خشک در کشور را نشان می‌دهد.

مصرف برق در بخش صنعت نیز در این ساعت در روز گذشته ۵ هزار و ۲۰۱ مگاوات گزارش شده که البته این میزان مصرف برق برای این بخش نوید دهنده به گردش در آمدن چرخ‌های رونق و تولید در کشور است که امید در دل‌ها به همراه خواهد داشت.


  • بیشتر بخوانید

افزایش ۹ درصدی تولید نیروگاه‌های حرارتی در کشور


اما مصرف برق در بخش خانگی و تجاری در ساعت عصرگاهی روز گذشته کمی کاهش یافته و به عدد ۴۶ هزار و ۴۸۶ مگاوات در ساعت ۲۱ و ۲۶ دقیقه رسید و با این حال نسبت به مدت مشابه پارسال یک رکورد محسوب می‌شود.

پارسال در این ساعت عصرگاهی مصرف این بخش‌ها ۳۷ هزار و ۵۱۴ مگاوات بود.

برخلاف این روند در بخش خانگی و تجاری میزان مصرف در بخش صنایع در ساعت ۲۱ و ۲۶ دقیقه با افزایش همراه شده و به رقم ۵ هزار و ۷۲۳ مگاوات رسید.

در مجموع روز گذشته ۴ هزار و ۹۶۶ مگاوات از میزان برق کشور توسط منابع انرژی‌های تجدید پذیر تامین شد.

گفتنی است، غلامعلی رخشانی مهر معاون هماهنگی توزیع شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران در روز‌های اخیر گفت: تابستانی بسیار سخت پیش روی صنعت برق است که این شرایط رعایت صرفه جویی را چند برابر می‌کند.

به گفته رخشانی مهر، تابستان امسال سخت نیست، بسیار سخت است چرا که علاوه بر کاهش بارندگی‌ها و محدودتر شدن استفاده از پتانسیل نیروگاه‌های برق آبی، شاهد افزایش دما، شرایط کرونایی کشور، استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمز ارز هستیم که همگی باعث شده تا تراز تولید و مصرف بهم خورده و منفی باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت نیرو ، مصرف برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار