۴۷۲ فقره تخلف در حوزه حمل و نقل جاده‌ای مازندران در پارسال رسیدگی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،علی نصیری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: ۴۷۲ فقره تخلف در حوزه حمل و نقل جاده‌ای مازندران در کمیسیون ماده ۱۱، ۱۲ و ۱۴ پارسال رسیدگی شد.

او با بیان اینکه تعداد ۱۳ جلسه کمیسیون ماده ۱۲ هم پارسال برگزار شده و به ۹۴ پرونده رسیدگی شد، افزود: از این تعداد ۵۷ فقره رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل کالا بوده و ۳۷ فقره نیزمربوط رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حوزه مسافر است.

نصیری گفت: همچنین در راستای اجرای ماده ۱۱ مبنی بر رسیدگی به تخلفات رانندگان بخش حمل ونقل جاده‌ای کالا و مسافر ۱۶ جلسه کمیسیون برگزار شده و به ۳۵۲ پرونده رسیدگی شد که ۳۰۱ فقره آن مربوط به رسیدگی رانندگان بخش کالا و ۵۱ فقره رانندگان بخش مسافر است.

او در مورد برگزاری جلسه کمیسون ماده ۱۴ رسیدگی به تخلفات مالکین ناوگان، گفت: ۳ جلسه کمیسیون ماده ۱۴ برگزار شده و به ۲۶ پرونده متخلفین بخش کالا رسیدگی گردید و در بخش مسافر شکایتی اعلام نشد.

نصیری عدم پرداخت کرایه رانندگان، عدم اخذ بارنامه، عدم رعایت ضوابط ایمنی، شکایات حوزه حمل و نقل مسافر و اضافه تناژ، توقف اتوبوس‌ها در میادین، واگذاری وسلیه نقلیه به راننده فاقد صلاحیت و فقدان برگ معاینه فنی را ازعمده تخلفات رسیدگی شده در این کمیسیون‌ها عنوان کرد.

او افزود: تخلفات مربوط به شرکت‌های حمل ونقل در کمیسیون ماده ۱۲ وتخلفات مرتبط با رانندگان در کمیسیون ماده ۱۱ مطرح و مورد رسیدگی و اعمال قانون شد که به همین علت در پارسال شاهد کم‌تر شدن تخلفات به‌ویژه تخلفات بخش ایمنی و حادثه‌ساز از سوی رانندگان بودیم.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: کاربران می‌توانند هرگونه نظر، پیشنهاد، انتقاد یا شکایت خود را از طریق سامانه ۱۴۱ با اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان ارسال و پیگیری کنند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.