نظارت و کنترل بر عملکرد مراکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین مازندران امسال تشدید می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،ناهید شهرامی نیا رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: نظارت و کنترل بر عملکرد مراکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین مازندران بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته امسال تشدید می‌شود.

او افزود: به منظور نظارت بهینه بر عملکرد مراکز، این اداره کل ضمن انجام بازدید‌های سرزده و دوره‌ای از این مراکز به صورت مستمر اقدام به پایش سامانه مراکز معاینه فنی سنگین کرده و در صورت مشاهده نواقص و تخلفات احتمالی، مطابق مقررات اقدام می‌کند.

شهرامی نیا گفت: ۷۲ هزار و ۱۱۳ خودرو پارسال به مراکز معاینه فنی سنگین مراجعه کرده که این رقم در مقایسه با سال ۹۸، به میزان ۱۰ درصد افزایش داشته است.

او افزود: ۱۷ هزار و ۵۳۰ دستگاه خودروی سنگین معادل ۲۴ درصد مراجعات به علت نقص در سیستم فنی مردود شده و گواهی معاینه فنی برای آن‌ها صادر نگردیده است.

شهرامی نیا با اشاره به این مطلب که مازندران دارای ۶ مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین و نیمه سنگین فعال می‌باشد، گفت: به منظور ارتقای ایمنی تردد جاده‌ای و کاهش میزان آلودگی هوا، این مراکز زیر نظر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاسیس و راه اندازی شده اند تا به صورت مکانیزه و بدون دخالت کاربر، نسبت به کنترل فنی خودرو‌های سنگین اقدام و برای آن دسته از خودرو‌هایی که فاقد نقص فنی می‌باشند برگه معاینه فنی صادر گردد.

او افزود: در این مراکز علاوه بر بازدید‌های ظاهری شامل کیفیت آج لاستیک ها، شیشه‌ها و آینه ها، چراغ ها، کمربند ایمنی، کپسول آتش نشانی، باک ها، درب‌ها و موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون‌های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ ها، تست آلاینده ها، کیلومتر شمار و تست نور صورت می‌پذیرد.

شهرامی نیا گفت: با توجه به ارتباط سامانه معاینه فنی با سامانه صدور بارنامه و صورت وضعیت، خودرو‌هایی که فاقد معاینه فنی باشند، قادر به دریافت بارنامه جهت حمل بار و صورت وضعیت جهت نقل و انتقال مسافر در محور‌های مواصلاتی نخواهند بود.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران افزود: ۳۰۱۳ دستگاه خودروی سنگین و نیمه سنگین نوروز امسال به مراکز استان مراجعه کرده که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۵۸ درصد افزایش داشته است.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.