مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: ۸۰۰ هزار اصله نهال به منظور طرح زارعت چوب در نهالستان شهرستان ملایر قلمه زنی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، اسفندیار خزائی,مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان  بیان کرد: استان همدان در بین استان های مطرح و برتر کشور در زارعت چوب است چرا که قابلیت توسعه زراعت چوب به ویژه در شهرستان های جنوبی را دارد.

او اضافه کرد: با توجه به استقبال شهروندان از گونه صنوبر، قلمه زنی ۸۰۰ هزار نهال در دستور کار قرار گرفت تا بتوان پس از رشد و نمو، از این نهال ها به منظور زراعت چوب و دیگر برنامه ها بهره گرفت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان مزایای نهال صنوبر را تقویت مسائل زیست محیطی، ایجاد جنگل، آشکوب در سطح زمین، تولید اکسیژن و ترسیب کربن یعنی به دام انداختن کربن اضافی موجود در هوا و در نهایت تولید چوب برای مصارف مختلف به ویژه صنعتی دانست.

خزائی ادامه داد: صنوبر گونه ای با رشد سریع بوده که به پایایی جنگل کمک می کند چرا که در صورت تولید نشدن صنوبر فشار به جنگل با قطع دیگر درختان برای مصارف صنعتی افزایش می یابد.

او بیان کرد: کاشت صنوبر در حواشی جوی آب سبب استفاده این گونه از آب های غیر متعارف شده همچنین از گونه های موثر برای تعدیل آب و هوا به شمار می رود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: همچنین باغداران و کشاورزان با کاشت صنوبر در حواشی باغ از آن به عنوان بادشکن استفاده کرده تا به باغ آسیبی وارد نشود به عنوان مثال هم اینک انگور را به جای روی خاک بر روی داربست نیز پرورش می دهند بنابراین وجود گونه ای همچون صنوبر در حاشیه این قبیل باغ ها برای جلوگیری از ورود آسیب به باغ انگور ضروری است.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار