منبعی در جنبش فتح اعلام کرد رژیم صهیونیستی به فلسطین گفته است در شرایط کنونی با برگزاری انتخابات در شرق قدس مخالف است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، یکی از اعضای جنبش فتح در مصاحبه با این خبرگزاری از مخالفت رژیم صهیونیستی با برگزاری انتخابات در قدس اشغالی خبر داد.

این منبع گفت: اسرائیل مخالفت خود را با برگزاری انتخابات در شرق قدس در شرایط کنونی، به تشکیلات خودگردان فلسطین اطلاع داده است.

او گفت: طرف اسرائیلی موضع خود را به تشکیلات خودگردان فلسطین در مورد انتخابات اعلام کرد مبنی بر اینکه اجازه نمی‌دهد در برهه کنونی در شرق قدس انتخابات برگزار شود.

این منبع افزود: اسرائیل از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست انتخابات را به تعویق بیندازد، به خصوص اینکه در شرایط فعلی امکان برگزاری انتخابات در شرق قدس وجود ندارد.

منبع مذکور اضافه کرد: در روز‌های آینده، به تعویق انداختن برگزاری انتخابات اعلام خواهد شد، به ویژه اینکه قدس باید با توجه به جایگاه سیاسی خود به عنوان پایتخت کشور فلسطین، بخشی اساسی در روند برگزاری انتخابات باشد؛ همانطور که در اولین انتخابات فلسطین در سال ۱۹۹۶ و انتخابات پس از آن نقش اساسی داشت.

چند روز است که شهر قدس شاهد درگیری بین فلسطینی‌ها و نیرو‌های پلیس رژیم صهیونیستی است، زیرا نیرو‌های پلیس از تجمع شهروندان فلسطینی در منطقه باب العامود جلوگیری می‌کنند، فلسطینیان طبق عادت همواره در ماه رمضان در این منطقه تجمع می‌کنند.

این در حالی است که پنجشنبه شب و بامداد جمعه گذشته، حوادث به اوج خود رسید، به طوری که این شهر شاهد درگیری‌های شدید فلسطینیان از یک سو و پلیس و شهرک‌نشینان صهیونیست از سوی دیگر بود. پلیس رزیم صهیونیستی اعلام کرد که بیش از ۵۰ فلسطینی را در این شهر بازداشت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار