فرمانده انتظامی استان زنجان از افزایش ۲۵ درصدی تردد خودرو‌ها در محور‌های مواصلاتی استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، سردار جهانبخش فرمانده انتظامی استان زنجان عصر دیروز یکشنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا با اشاره به اقدامات انجام گرفته از ۱۵ فروردین امسال همزمان با پیک چهارم کرونا، گفت: قبل از این مدت نیز فرماندهی انتظامی استان زنجان بر محدودیت‌های اعلام شده مبنی بر منع تردد در شهر‌های قرمز و نارنجی توجه ویژه ای داشت.

او افزود: بر این اساس نیروی انتظامی در ۳۵ نقطه به صورت شبانه روزی مستقر شده که از این تعداد هشت نقطه ثابت در شهر زنجان، پنج نقطه شهر ابهر، خرمدره و خدابنده، طارم و ماهنشان هر کدام چهار نقطه، سلطانیه و ایجرود نیز هر کدام سه نقطه را شامل می‌شود.

سردار جهانبخش ادامه داد: به طور میانگین در بحث منع تردد و کنترل صنوف ۲۵۰ نیرو به کار گرفته شده و در حال حاضر ۸۵ سامانه تصویری، ۲۸ دوربین در محور‌های مواصلاتی و ۲۰ دستگاه دوربین البسه برای کنترل تردد‌ها در استان زنجان فعال است.

او در خصوص مجوز‌های صادر شده برای خودرو‌ها توسط فرمانداری‌ها را پنج هزار و ۳۵۹ مورد بیان کرد و گفت: طی مدت یاد شده ۱۸۰ هزار مورد تذکر صادر، ۱۴ هزار خودرو برگردانده شده، ۲ هزار و ۱۱۸ فقره اعمال قانون ۲ میلیون ریالی، ۲ هزار و ۱۷۲ مورد جریمه پنج میلیون ریالی و ۹ هزار فقره نیز اعمال قانون ۱۰ میلیون ریالی انجام شده است.

فرمانده انتظامی استان زنجان مجموع اعمال قانون‌ها در بازه زمانی ۲۰ روزه را بیش از ۳۲ هزار مورد اعلام کرد و افزود: مبلغ کل جرایم اعمال شده برای افراد متخلف بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال است.

او با بیان اینکه طی مدت یاد شده ۵۷ هزار و ۶۱ واحد صنفی نیز مورد بازرسی قرار گرفته  و به بیش از ۱۸ هزار و ۵۶۶ واحد صنفی تذکر و بیش از چهار هزار و ۴۳۶ واحد صنفی نیز تعهد داده‌اند، گفت: ۵۷۶ واحد صنفی به علت توجه نکردن به محدودیت‌های اعمال شده،پلمب شده‌اند.

سردار جهانبخش با بیان اینکه اقدام خاص اطلاعاتی نیز در بحث کنترل‌ها در استان زنجان انجام شده که مورد استقبال مرکز هم قرار گرفته و به عنوان الگو در کشور مطرح شده است، افزود: بحث بهره‌گیری از تیم‌های آگاهی نیز برای شناسایی مالکان خودرو‌های پلاک مخدوش نیز مطرح شده است.

او ادامه داد: ممکن است در نگاه اول این‌گونه به نظر برسد که این اقدام برای مصون ماندن از اعمال قانون توسط دوربین‌ها انجام می‌شود، اما در ورای این اقدام، یک سری اقدامات ضدامنیت نیز ممکن است اتفاق بیفتد.

فرمانده انتظامی استان زنجان با تأکید بر اینکه مخدوش کردن پلاک‌ خودروها بنا به دلیلی جرم است و ما موظف به برخورد با مجرمان هستیم، گفت: از روزی که این طرح ابتکاری توسط تیم‌های تجسس آگاهی شروع شده، در مدت یک هفته ۱۰۱ دستگاه خودرویی که پلاک آن‌ها مخدوش بوده، شناسایی و به پارکینگ منتقل شده است.

او با بیان اینکه از دیگر فعالیت‌ها از قبیل ورود به بازار سیاه و فروش غیرمجاز اقلام بهداشتی نیز غفلت نشده است، گفت: در این خصوص بیش از ۴۷ میلیارد ریال اقلام مرتبط با این موضوع کشف و ضبط شده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.