رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لردگان گفت: گیاه کلوس برای نخستین بار در استان رویش بذر داشته است و این محصول برداشت نخواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، آیت حسنی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لردگان اظهار داشت: عملیات احیا و بذرکاری رویشگاه کلوس در کوه قارون منطقه بارز و شوارز انجام و اکنون این رویشگاه احیا شده است.

او افزود: برای احیا و بذرکاری این رویشگاه با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و به منظور تامین بذر کلوس، عملیات بذرپاشی در ۵۰ هکتار از مساحت کوه قارون اجرا شد.


بیشتر بخوانید


حسنی اضافه کرد: این گونه خوراکی ارزشمند که به دلیل بهره‌برداری نادرست و غیراصولی در منطقه بارز و شوارز منقرض شده بود، هم‌اکنون این منطقه قُرق و تحت حفاظت است و با متخلفان در خصوص بوته‌کنی این محصول برخورد قانونی می‌شود.

او گفت: این گونه گیاهی برای نخستین بار رویش بذر داشته است و محصول برداشت نخواهد شد همچنین امسال کلوس‌ها چند برگی است و برداشت امکان‌پذیر نیست.

حسنی ادامه داد: به منظور حفظ این گونه خوراکی و احیای این رویشگاه، ورود دام و گردشگران به این منطقه ممنوع است و جوامع محلی و دوستداران طبیعت تا احیای کامل این گونه با ارزش همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.