مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: سند خودارزیابی سمن‌های محیط‌زیستی گامی برای توانمندکردن و استاندارد سازی فعالیت آنان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: سند خودارزیابی سمن‌های محیط‌زیستی گامی برای توانمندکردن و استاندارد سازی فعالیت آنان است، این برنامه با مشارکت سازمان حفاظت محیط‌زیست، ادارات کل و اعضای شبکه ملی سمن‌های محیط‌زیست و منابع طبیعی کشور در ۳۱ استان کشور دست اجراست.

او، سند خود ارزیابی را یک راهنما برای موسسان و اعضای سمن‌ها عنوان کرد و افزود: با این سند، سمن‌ها می‌توانند ساختار، ارتباطات، برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را برای حفاظت از محیط زیست سرزمین، استاندارد‌سازی کنند.


بیشتر بخوانید


احمدی اضافه کرد: معرفی هر معیار خود ارزیابی، توسط اساتید با تجربه، که با سازوکار فعالیت سمن‌ها آشنا هستند، صورت خواهد گرفت.

او ادامه داد: سمن‌ها با مشارکت در این دوره توان افزایی ضمن آشنایی با معیار‌های ارزیابی، می‌توانند چالش‌های خود را شناسایی نموده و توانمندی‌های سمن خود را ارتقاء دهند.

احمدی گفت: این طرح با تسهیل‌گری و پشتیبانی معاونت آموزش و پژوهش ودفتر مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست و حضور فعال شبکه ملی سازمان‌های مردم نهاد محیط‌زیست و منابع‌طبیعی کشور از اسفندماه سال ۹۹ آغاز شده است.

او افزود: طرح توان افزایی سمن‌ها، برای در برگیری سمن‌های محیط‌زیست و منابع‌طبیعی کلیه استان‌های کشور، چهار دبیرخانه در ادارات کل محیط‌زیست استان‌های معین کرمان، بوشهر، قزوین و مشهد تشکیل داده است.

احمدی اضافه کرد: در هر منطقه معین ۱۴ کارگاه مشتمل بر معرفی پروژه و کارگاه‌های توان افزایی برای خود ارزیابی برگزار می‌شود. سپس در هر استان همین کارگاه‌ها با همراهی نمایندگانی از سمن‌های استانی برگزارخواهد شد.

او ادامه داد: سند خود ارزیابی، در فرایندی مشارکتی با تلاش سمن‌های محیط‌زیست و منابع طبیعی کشور و تسهیلگری دفتر مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، در زمان بیش از ۵ سال تدوین و بار‌ها قبل از تأیید به نظر سنجی گذاشته شده است.

احمدی گفت: تیم اجرایی این پروژه که از یک سمن هستند، از هر استان تعدادی سمن همکار را با همکاری دبیران استانی شبکه ملی و ادارات کل محیط زیست انتخاب و به صورت مشارکتی به اجرا گذارده اند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.