آمار ابتلا و فوتی‌های کرونا در استان مرکزی به تفکیک مشاغل اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  بر اساس آمار منتشره ابتلا به کرونا در فروردین ماه امسال زنان خانه‌دار و مشاغل آزاد بیشترین گروه شغلی مبتلا به کرونا در استان مرکزی را داشته اند.

بهروز اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: در فروردین امسال زنان خانه‌دار با ۳ هزار و ۶۷۶ نفر و مشاغل آزاد با ۳ هزار و ۲۴۶ نفر بیشترین گروه شغلی ابتلا به ویروس کرونا را در استان مرکزی داشته اند.

اکرمی افزود: کارمندان با هزار و ۳۸۲ نفر، کارگران ۹۰۰ نفر و بازنشستگان با ۸۵۴ مورد مثبت در رتبه‌های بعدی ابتلا به ویروس کرونا را در استان مرکزی را در فروردین امسال داشته اند.

او با بیان اینکه ۶ هزار و ۶۲۴ نفر به دلیل وخامت حال عمومی در مراکز درمانی استان مرکزی خدمات تخصصی بستری دریافت می‌کنند اضافه کرد: در هفته آخر فروردین ماه امسال در استان مرکزی ۶۲۸ مورد مثبت کرونا مشاهده شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی بیان کرد: زنان خانه دار با ۸۲ مورد فوتی، بازنشستگان با ۶۸ مورد و مشاغل آزاد با ۲۷ مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا به ترتیب رتبه اول تا سوم فوتی ها  را در فروردین امسال داشته‌اند.

بر اساس رنگ بندی اعلام شده شهر‌ها از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا در ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ همه ۱۲ شهرستان استان مرکزی در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند که این وضعیت همچنان تغییر نکرده است.

طبق اعلام ستاد مدیریت کرونا، تعداد ابتلا و فوتی‌های کرونایی استان مرکزی افزایش چشمگیر داشته و استان مرکزی جزو استان‌های بحرانی با شیب تند ابتلا اعلام شده است.

کرونا ویروس اواخر بهمن ماه ۹۸ وارد کشور و اولین موارد در استان قم مشاهده شد و چند روز بعد در روز اول اسفند ماه همین سال اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی اعلام شد؛ استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کووید ۱۹ را اعلام کرد.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی است که شیوع ابتلا به کرونا ویروس داشت، با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد، اما اکنون تمام شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت قرمز قرار دارند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.