بیمارستان تامین اجتماعی شازند که برای کرونا در نظر گرفته شده به طور کامل پر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، شرایط کرونایی در شهرستان شازند تا ۱۱ فروردین وضعیت مطلوبی داشت، اما از آن تاریخ به بعد ابتلای ویروس جهش یافته انگلیسی کرونا در شهرستان فراگیری را افرایش داد به طوری که تعداد ابتلایان و بستری‌ها جهشی شد.

حسین رجبی فرماندار شازند گفت: بیمارستان تامین اجتماعی شازند به طور کامل پر شده و در این راستا تصمیم بر ایجاد یک بیمارستان اضطراری در یکی از نقاط شهر گرفته شد.

رجبی افزود:در حال حاضر بیش از ۱۲۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در قرنطینه منزل هستند و طی ۱۰ روز گذشته متوسط فوتی‌ها ۲۰ نفر در شهرستان ثبت شده است.

او اضافه کرد: تمامی مراکز تفریحی و تفرجگاهی تعطیل شده و ممنوعیت تردد‌ها و تعطیلی بازار هم باید جدی‌تر مورد توجه قرار گیرد، همچنین نانوایی‌ها هم باید ساعت عرضه نان را به گونه‌ای تنطیم کنند که شاهد شلوغی و ازدحام در زمان افطار نباشیم.

فرماندار شازند بیان کرد: حدود هزارو۲۰۰ صنف باید تعطیل باشند که بیش از ۹۰ درصد رعایت کرده اند و برخی آرامستان‌های روستایی به دستورات توجه نمی‌کنند که اخطارات لازم داده خواهد شد.

او با اشاره به نیاز به امکانات و تجهیزات پزشکی از جمله کپسول اکسیژن
و تخت از مردم خواست در صورت داشتن، این اقلام را صورت امانی در اختیار بیمارستان قرار دهند و افرادی که مایل به کمک به کادر درمان هستند آمادگی خود را اعلام کنند.

فرماندار شازند تصریح کرد: امید می‌رود که با محدودیت‌های اعمال شده و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کاهش شعله کووید ۱۹ در استان رخ دهد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.