استاندار بوشهر گفت: مرز دریایی تنها راه ورود ویروس کرونای هندی به استان می‌تواند باشد، پس تخلیه محموله لنج‌های تجاری منوط به تست کرونای خدمه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان، سهل‌انگاری در رعایت اصول بهداشتی را سبب افزایش بیماران، بستری‌ها و فوتی‌ها دانست و بیان کرد: با توجه به شناسایی ویروس جهش یافته دیگری با عنوان ویروس کرونای هندی باید تمام راهکار‌های لازم برای پیشگیری از ورود این ویروس به استان به کار گرفته شود.

او با تاکید بر بهبود آمادگی نظام سلامت برای مقابله با ویروس جدید، افزود: در کشور‌های حاشیه خلیج فارس نیرو‌های هندی بسیاری فعالیت می‌کنند و رفت و آمد به کشور هند دارند از این نظر باید خدمه شناور‌های تجاری استان مراقبت ویژه کنند تا به این ویروس مبتلا نشوند. 

رئیس ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر عنوان کرد: مرز دریایی تنها راه ورود ویروس کرونای هندی به استان می‌تواند باشد که برای جلوگیری از انتقال این ویروس، تخلیه محموله لنج‌های تجاری در بنادر منوط به تست کرونای خدمه شناور‌ها است.

گراوند با بیان اینکه ابتلا به بیماری کرونا هندی نیاز به قرنطینه کامل دارد، ادامه داد: کارشناسان بهداشتی و درمانی می‌گویند، ویروس کرونای هندی خطرناک‌تر از دیگر ویروس‌ها است.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه در ۱۴ ماه گذشته کسبه و اصناف بیشترین صدمه و خسارت را از کرونا دیده‌اند، تاکید کرد: هفته آینده برای حمایت از کسب و کار و برنامه‌های اقتصادی طرح مهمی در هیات دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب می‌شود.

استاندار بوشهر تنها راه مقابله با این ویروس را رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دانست و با تاکید بر پرهیز از دورهمی‌ها و حضور در تجمع‌ها، گفت: بر خانه باغ‌های موجود در گورک‌های تنگستان نظارت شود و در صورت برپایی دورهمی و تجمع، بدون وقفه مهروموم و با خاطیان برخورد قضائی شود.

گراوند، با اشاره به اهمیت تهویه هوا با توجه به آغاز فصل گرما و روشن شدن کولر گازی، بیان کرد: در هر بخشی از جامعه اگر احساس شود اصول بهداشتی برای مقابله با کرونا رعایت نمی‌شود بدون وقفه باید برخورد صورت گیرد.

او، با بیان اینکه اکنون وضعیت بستری بیماران در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر ثابت است، تاکید کرد: باید زنجیره انتقال ویروس کرونا شکسته شود تا شاهد افزایش مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها نباشیم.

استاندار بوشهر، رعایت حضور یک سوم کارکنان در ادارات استان بوشهر را ضروری خواند افزود: اگر اداره‌ای این مصوبه را رعایت نکند تعطیل  می‌شود.

گراوند با تأکید بر کنترل تردد خودرو‌ها در جاده‌های استان بوشهر، گفت: کارکنان ادارات در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر که در خارج از مرکز شهرستان سکونت دارند، ورود آن‌ها به ادارات ممنوع است و باید کنترل لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.