دیلم در وضعیت قرمز تیره کرونایی قرار گرفت

آخرین گزارش سامانه ماسک نشان می‌دهد وضعیت کرونایی در دیلم به رنگ قرمز تیره درآمده و در کنگان از قرمز به نارنجی تغییر رنگ داده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، طبق گزارش سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرستان دیلم از قرمز به قرمز تیره به معنی حداکثر خطر، تغییر رنگ داد.

همچنین براساس این سامانه شهرستان کنگان که تا پیش از این قرمز بود، نارنجی شده است.

بنابراین اکنون شهرستان‌های دیر و کنگان در وضعیت نارنجی کرونایی هستند و هفت شهرستان دیگر شامل بوشهر، دشتستان، گناوه، عسلویه، تنگستان، جم و دشتی در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

طبق رنگ بندی‌های کرونایی، قرمز به معنای خیلی پرخطر، قرمز تیره به معنی اوج گیری بستری کرونایی، نارنجی به معنای پرخطر، زرد مساوی با خطر متوسط و آبی نماد کم خطر است.


بیشتر بخوانید


چهاردهم فرودین شهرستان بوشهر نخستین شهرستانی بود که شرایط کرونایی آن قرمز اعلام شد.

شانزدهم فروردین، دیلم و دشتستان هم در شرایط قرمز قرار گرفتند و عنوان شد شهرستان‌های گناوه، تنگستان، کنگان و عسلویه در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های دشتی، دیر و جم در وضعیت زرد کرونایی هستند.

از هجدهم فروردین، هشت شهرستان شامل دیلم، گناوه، دشتستان، بوشهر، تنگستان، دشتی، کنگان و عسلویه  در شرایط قرمز و دو شهرستان دیر و جم در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

بیست وسوم فروردین اعلام شد جم نیز در شرایط قرمز قرار گرفته و فقط دیر نارنجی است.

دکتر سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پیش از این گفته بود، با اعمال محدودیت‌های کرونایی، رعایت اصول بهداشتی و فاصله اجتماعی از دی‌ پارسال به غیر از شهرستان تنگستان همه ۹ شهرستان استان بوشهر در وضعیت آبی قرار گرفتند، اما با توجه به برخی عادی انگاری‌ها و سهل‌انگاری‌ها به تدریج رنگ کرونایی شهرستان‌ها تغییر کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.